مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از افزایش فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر و به نقل از ایسنا، محمدرضا فارسی‌نژاد اظهار کرد: تعداد اجساد معاینه شده در سال ۹۹، ۱۶۴۲ مورد بوده است

وی با بیان اینکه همچنین کل اجساد معاینه شده سال گذشته در پزشکی قانونی لرستان ۱۷۱۹ مورد بوده است، اضافه کرد: این تعداد اجساد معاینه شده نسبت  مدت مشابه سال قبل از آن، ۴.۶ درصد افزایش آمار معاینات را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: اجسادی که به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است مرگ‌های مشکوک، جنایت و … است.

فارسی‌نژاد بیان کرد: در پزشکی قانونی یک سری کمیسیون‌ها وجود دارد که از متخصصین بیرون از مجموعه دعوت می‌شود و پس ازتشکیل جلسات نتایج اعلام می‌شود.

وی با تاکید براینکه بیشتر پرونده‌های اعتراضی به این کمیسیون‌ها ارجاع داده می‌شود، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های پزشکی قانونی فعال کردن کمیته معاینات به جای کمیسیون‌هاست چراکه در این کمیته‌ها پرونده‌ها با همان کیفیت و سرعت بیشتر و کمترین هزینه مورد بررسی قرار می‌گیرند و سیاست سازمان این است که تعداد کمیسیون‌ها کاهش و تعداد کمیته‌ها افزایش یابد.

عضو شورای قضایی لرستان افزود: در سال گذشته ۳۸۶ پرونده در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و این درحالیست که در سال ۹۹، ۳۹۷ پرونده  بررسی شدند.

فارسی‌نژاد در خصوص حوادث ناشی از کار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۷۲۶ مورد گزارش شده که از این تعداد ۶۹۹ مراجعه کننده مرد و ۲۷ نفر زن بودند و این رقم نسبت به سال ۹۹ که ۶۶۹ نفر بوده ۸.۵ درصد رشد حوادث ناشی از کار را نشان می‌دهد.

وی گفت: فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۰، ۲۰ نفر بوده و این میزان فوتی در مدت مشابه سال قبل از آن ۱۴ نفر بوده که در این راستا نیز شاهد افزایش فوتی‌های ناشی از حوادث کار بودیم.