بارش برف و باران ‌در استان‌های مختلف کشورمان حکایت از زمستانی پربارش دارد؛ اکنون ‌در نیمی از استان‌ها این بارش‌ها موجب سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و انسداد راه‌های بین‌شهری و روستایی شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، بارش باران و برف از اواخر وقت چهارشنبه در برخی استان‌ها و در تعدادی دیگر هم از دیروز آغاز شده است و همچنان در بعضی از مناطق کشورمان ادامه دارد و بر‌اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در استان لرستان نیز سازمان هواشناسی از هفته گذشته نسبت به نفوذ یک سامانه فعال و بارشی قوی متشکل از برف و باران شدید از روز جمعه در آسمان منطقه و تداوم فعالیت آن تا روز سه‌شنبه هشدارهای لازم را داده بود. فعالیت این موج بارشی که در برخی مناطق استان با بارش شدید باران و در مناطق سردسیر و گردنه‌ها نیز با بارش شدید برف و کولاک همراه بود و تا روز سه‌شنبه نیز ادامه دارد، کلیه مناطق استان را تحت‌الشعاع فعالیت خود قرار داده است.

ورود سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه تا به امروز وضعیت آب‌وهوایی اقصی نقاط لرستان را تحت‌تأثیر قرار داده و به‌طور میانگین ۳۵ میلیمتر نزولات جوی را نصیب آسمان این استان کرده‌ است. بارش‌ها در بسیاری از نقاط لرستان به‌صورت برف بود و علاوه‌ بر اینکه سبب خوشحالی مردم و به‌ویژه کشاورزان شد، اما شدت این بارش‌ها در برخی نقاط به‌قدری بود که در همان ساعات اولیه قطع راه ارتباطی ۶۶۳ روستا در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، دلفان و خرم‌آباد را در پی داشت.

بارش سنگین برف در استان لرستان از همان ساعت‌های اولیه دستگاه‌های امدادی و نیروهای راهداری را پای کار آورد تا تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین خود را برای برف‌روبی محورهای مواصلاتی و راه‌های روستایی به‌کار بگیرند، اما کمبود تجهیزات راهداری موجب شده عملیات راهداری به‌کندی انجام شود و راه ارتباطی ۲۴۰ روستا با گذشت سه روز هم‌چنان مسدود باشد.