رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: با اشخاص خاطی در زمینه انتخابات برابر با قانون برخورد خواهد شد که در این زمینه تا کنون به برخی افراد تذکر داده شده و بعضی نیز بازداشت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، محمود ثمینی در ستاد انتخابات استان لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: فرآیند رای گیری طبق قانون از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا خواهد کرد، ممکن است بنا بر درخواست فرمانداران این زمان تمدید شود.

وی افزود: از مردم درخواست میکنیم برای باز نماندن از فرآیند انتخابات از زمان استفاده کرده و هم اکنون به شعبات اخذ رای مراجعه کنند.

ثمینی با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ مشکل خاصی در روند و فرآیند برگزاری انتخابات وجود نداشته است، ادامه داد: مردم پس از انجام فرآیند انتخابات و انداختن آرای خود درون صندوق های رای و ترک شعبه اخذ رای در بیرون از شعبه تجمع نکنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان داد: با کسانی که بخواهند به هر قصدی در روند و فرآیند انتخابات اختلال ایجاد کنند برابر با قانون برخورد خواهد شد که در این زمینه تا کنون به برخی افراد تذکر داده شده و بعضی نیز بازداشت شده اند.

وی در رابطه با افراد واجد شرایط حضور در انتخابات تصریح کرد: متولدین ۲ اسفند ۱۳۸۰ و ماقبل آن میتوانند به شعبات اخذ رای مراجعه و طبق قانون، کاندیدای مد نظر خود را انتخاب کنند.

ثمینی ادامه داد: همراه داشتن شناسنامه به علاوه کارت ملی یا کد ملی برای شرکت در انتخابات لازم است. داشتن کارت ملی الزامی نیست اما داشتن کد ملی الزامی است.

ستاد انتخابات استان لرستان اضافه کرد: با توجه به توافقی که با شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور صورت گرفته، ممهور کردن شناسنامه ها توسط شعب اخذ رای الزامی اما اثر انگشت اختیاری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر به افرادی در زمینه تخلفات انتخاباتی تذکر داده شود اما به آن توجهی نشود حتما اقدام قانونی به عمل می آید، گفت: مردم اگر از تخلف محل یا افرادی اطلاع دارند حتما آن را گزارش دهند.

ثمینی افزود: کاندیداها تا ساعت ۸صبح روز ۱ اسفند فرصت تبلیغ داشته اند. حضور کاندیداها و طرفداران آن ها به شعبات اخذ رای تبلیغ غیرقانونی محسوب می شود.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک آسا