مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های ارشاد لرستان گفت: با تایید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خبرنگاران به صندوق هنر و بیمه هنرمندان معرفی می‌شوند احمد کاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله خیلی از اعضای خانه مطبوعات باید پالایش شوند یک سری افراد حذف و یکی سری اضافه شوند. وی اضافه کرد: چندسالیست در […]

 

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های ارشاد لرستان گفت: با تایید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خبرنگاران به صندوق هنر و بیمه هنرمندان معرفی می‌شوند
احمد کاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله خیلی از اعضای خانه مطبوعات باید پالایش شوند یک سری افراد حذف و یکی سری اضافه شوند.

وی اضافه کرد: چندسالیست در این راستا در خانه مطبوعات لرستان اتفاقی نیفتاده و باید افرادی که که قبلا فعالیت رسانه‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون خارج از استان به سر می‌برند و یا نشریه آنان ماده ۱۶ شده و یا دیگر فعالیت رسانه‌ای ندارند حذف شوند و افراد جدیدی که برای دفاتر ورود پیدا کردند اضافه شوند.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های ارشاد لرستان بیان کرد: برنامه ساماندهی اعضای خانه مطبوعات را در دستور کار داریم که با کمک خانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این ساماندهی انجام خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: خبرنگاران نشریات و پایگاه خبری از طریق کد کارگاهی که از سوی تامین اجتماعی لرستان به آنان ارائه خواهد شد می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی عنوان کرد: همچنین خبرنگارانی که عضو خانه مطبوعات نیستند می‌توانند از طریق سامانه “ای رسانه” آثار خود را بارگزاری و بعد از تایید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صندوق هنر و بیمه هنرمندان معرفی تا از مزایا و تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های ارشاد لرستان تصریح کرد: سال گذشته به کمتر از ۲۰ نشریه در استان یارانه تعلق می‌گرفت ولی در حال حاضر نشریات مکتوبی که در استان به آنها یارانه تعلق گرفته ۴۸ مورد است.

مسئول مطبوعات و خبرگزاری‌های ارشاد لرستان یادآور شد: مجموع یارانه دریافتی این نشریات متفاوت است و چنانچه ضریب کیفی نشریه خود را بالاببرند قطعا به صورت پلکانی یارانه آنان افزایش خواهد یافت./ ایسنا

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر