مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴۰۰ اکیپ گشت سیار مستمر و مداوم در سطح بازار این استان فعالیت داشته‌اند.

به گزارش میرملاس‌خبر، حمید القاصی‌مهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی همچون روزهای گذشته برای کنترل و نظارت بازار فعال بوده و مراحل، نحوه توزیع و عرضه و قیمت کالاها و اقلام اساسی مورد نیاز و مصرف مردم از جمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن رصد می‌شود.

وی عنوان کرد: در این گشت‌ها، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، پلیس امنیت اقتصادی، بسیج اصناف و بازرسان و کارشناسان دیگر دستگاه‌های نظارتی و زی ربط حضور دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: از آغاز سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴۰۰ اکیپ گشت سیار مستمر و مداوم در سطح بازار فعالیت داشته که تعداد بازرسی‌ها بیش از دو هزار و ۵۸۸ بوده که برای واحدهای متخلف پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

القاصی‌مهر بیان داشت: در این گشت‌ها انبارهایی از احتکار کالاهای اساسی مثل روغن، کشف، که پس از صورت جلسه، پرونده‌های متشکله برای رسیدگی و صدور رأی قانونی به مراجع قضائی و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود در خصوص آغاز طرح مردمی سازی یارانه‌ها تعزیرات حکومتی لرستان با تشکیل اکیپ‌های گشت مشترک و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح شهر و نظارت بر عرضه و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات سطح بازار و واحدهای صنفی و فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای را به طور مستمر رصد می‌کنند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به بازدید میدانی از فروشگاه‌های سطح شهر تصریح کرد: در این بازرسی‌ها انبارهایی از احتکار روغن کشف شد که در محل در بین مردم و مصرف کنندگان توزیع شد.

القاصی مهر عنوان کرد: با محتکرین کالاهای اساسی و گران فروشان که در حق مصرف کنندگان اجحاف می‌کنند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی تاکید کرد: گشت‌های شعب سیار تعزیرات حکومتی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به صورت مستمر فعال و سامانه ۱۳۵ آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی است.