عباس دارایی/ روز یکشنبه پنجم دی ماه استاندار لرستان بر اساس آنچه وعده داده بود ، تغییرات دی ماهی خود را آغاز کرد . او در حالی در گفتگو با خبرنگار صداوسیمای مرکز لرستان وعده داده بود تغییرات اساسی در حوزه های مدیریتی لرستان در دی ماه رقم خواهد خورد که امروز با دو […]

 

عباس دارایی/ روز یکشنبه پنجم دی ماه استاندار لرستان بر اساس آنچه وعده داده بود ، تغییرات دی ماهی خود را آغاز کرد . او در حالی در گفتگو با خبرنگار صداوسیمای مرکز لرستان وعده داده بود تغییرات اساسی در حوزه های مدیریتی لرستان در دی ماه رقم خواهد خورد که امروز با دو انتصاب در مجموعه استانی تغییرات دی ماه خود را استارت زد .
فرهاد زیویار همانطور که پیش بینی می شد امروز دو انتصاب داشت ، یکی بهرام ستاری بعنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان و دیگری فریبا ولی پور عالم بعنوان سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان ، به همان میزان که قابل پیش بینی بود ستاری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان شود اما در حوزه بانوان قصه کمی متفات تر بود .
زیویار یک هفته پیش از سفر رئیس جمهور به لرستان حکم انتصاب ناهید زندیه از نیروهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را بعنوان مدیرکل زنان و خانواده استانداری لرستان را امضا و آئین معارفه زندیه و تودیع پرویز پور در دفتر مدیر کل حوزه استاندار برگزار شد که البته همان روز به پرویز پور ابلاغ شد این حکم ملغی شده و شما بعنوان مدیرکل بانوان کماکان به کارتان ادامه بدهید !
اینکه زندیه چرا با وجود معارفه مدیرکل بانوان استانداری لرستان نشد هیچگاه از سوی استانداری به صورت رسمی اعلام نشد همچنان که حکم امضا شده محمد آریان پور نیز که همان روز بعنوان سرپرست دفتر حوزه اجتماعی استانداری لرستان ابلاغ گرفته بود ، روی کاغذ ماند و تغییر در این حوزه نیز منتفی شد .
در آن مقطع شنیده ها حاکی از این بود که در تهران فشارهایی بر استانداری وارد شده بود که این تغییرات را متوقف و انتصابات را نیز نهایی نکند و کار به جایی رسید که پرویزپوری که یک هفته قبل از سفر رئیس جمهور از سمت خود عزل شده بود بعنوان محور برنامه ریزی سفر خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور تعیین شد و او کار برنامه ریزی برای میزبانی از خانم خزعلی و سفرهای شهرستانی او را به چند شهرستان استان انجام داد و در حالی که این حوزه در سفر رئیس جمهور حوزه ای پرکار بود اما به یکباره باز استانداری برای تعیین جانشین او با یک بانوی دیگر به جمع بندی رسیده بود و سرانجام نیز به صورت غیر رسمی خبرهایی که از استانداری مخابره می شد حاکی از این بود که مهناز مردانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در کارنامه مدیریتی اش ریاست دانشکده پرستاری خرم آباد ، معاون آموزشی دانشکده پزشکی ، و رئیس دانشکده بهداشت و تغذیه به چشم می خورد بعنوان مدیرکل زنان و خانواده استانداری لرستان جانشین ناهید پرویزپوری می شود که از دید برخی نیروهای دخیل در انتصابات فردی موفق تلقی شده بود اما بواسطه حضورش در دولت سابق می بایست از این حوزه کنار گذاشته شود .
در حالی که این انتصاب نهایی شده بود و به نظر می رسید یک بانوی با رزومه قابل دفاع و همچنین متناسب با جایگاه زنان و خانواده استانداری لرستان از سوی فرهاد زویار ابلاغ بگیرد اما به یکباره ، مردانی از حضور در این سمت انصراف داده و با حکم دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بعنوان سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان منصوب شد !
استانداری اما با وجود منتفی شدن انتصاب دو گزینه ای که کار انتصابشان نهایی شده بود ، همچنان بر تغییر در حوزه بانوان و خانواده استانداری لرستان اصرار داشت و بالاخره پس از کش قوس های فراوان با حکم استاندار لرستان فریبا ولی پور عالم از نیروهای آموزش و پرورش لرستان بعنوان سرپرست دفتر زنان و خانواده استانداری لرستان منصوب شد .
ولی پور از نزدیکان ( اقوام سببی ) جهان افروز مدیرکل اسبق زنان و خانواده استانداری لرستان در دولت احمدی نژاد است که در ستاد سحر ( ستاد حامیان رئیسی ) لرستان فعالیت داشته و عضو هیات اندیشه ورز بسیج فرهنگیان لرستان است .
صبح روز یکشنبه پنجم دی ماه ابلاغ مدیرکلی یک نفر دیگر نیز در استانداری لرستان در اختیار رسانه های لرستان قرار گرفت ، سید رضا حسینی سرپرست حوزه استانداری لرستان که امروز حکم انتصابش بعنوان مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری لرستان را رسانه ها منتشر کرده و متعاقب آن برخی خبرهای غیر رسمی حاکی از این بود که علی جهان آرا مدیر روابط عمومی استانداری لرستان رغبتی به حضور در مسئولیت خود ندارد و آن را نیز به گوش استاندار رسانده است !

این خبر ساعاتی بعد به طور رسمی از سوی روابط عمومی استانداری لرستان تکذیب شد اما بواسطه اینکه جهان آرا برخلاف آنچه قبلا عنوان شده بود و بر اساس تغییرات چارت مدیریتی استانداری در دولت سابق نه بعنوان مدیرکل بلکه بعنوان مدیر روابط عمومی استانداری منصوب شده بود که البته در حکم انشایی او توسط استاندار لرستان با عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی برای وی ابلاغ صادر شده بود.
اینکه چرا در حالی که سایر انتصابات اولیه استانداراز جمله سرپرست معاونت عمرانی و سرپرست اداره کل بازرسی نیز حکم نهایی شان صادر و آنها نیز حکم سرپرستی شان به معاونت و مدیرکلی ارتقا پیدا کرده بود ، خبر ارتقای حکم شان از سوی استانداری منتشر نشد اما حکم مدیرکلی حسینی در اختیار رسانه ها قرار گرفت یک نکته پر ابهامی است که نشان می دهد پشت انتشار این ابلاغ در صبح یکشنبه پنجم دی ماه یک حرکت حساب شده ای بوده که بسار قابل تامل است .
زیویار با این انتصابات بخشی از پازل مدیریتی اش را استانداری تکمیل کرده اما تیم ستادی و معاونتی او در استانداری هنوز تکمیل نشده و با انتصاب دو معاون دیگر و چند مدیر کل او پرونده مهر چینی هایش در استانداری را تکمیل و وارد چرخه تغییرات در بین فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اداری استان خواهد رفت .
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز یکی دیگر از اهداف تغییراتی است که تیم تصمیم گیرِ استان برای شکل گیری کابینه دولتِ زیویار در لرستان برای تعیین مدیرکلش روی یک گزینه ای نظر دارد که بیرون از ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بوده و در مقطعی نیز سابقه ریاست یکی از حوزه های مرتبط با فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را نیز داشته است .
این گزینه مورد وثوق شخص فرهاد زیویار است ، گزینه های دیگر نیز برای مدیرکلی یک صف طولانی تشکیل داده اند که در بین این صف هم برخی معاونین و مدیران داخلی فعلی اداره کل به چشم می خورند و هم برخی مدیران کل سابق حوزه های مرتبط با فرهنگ در لرستان !
برخی رسانه های استان روی انتصاب گزینه اصلی که اتفاقا این روزها شنیده می شود رفت آمدهای زیادی نیز به دفتر استاندار دارد حساسیت زیادی دارند ، در درون اداره کل نیز گزینه های مطرح چندان برایشان اولویت ندارد چه کسی از میان آنها مدیرکل شود اما آنچه برایشان در اولویت قرار گرفته این است که یکی در درون اداره کل ، سکان هدایت دستگاه فرهنگی لرستان را عهده دار شود ، هر چند این گزینه ها متنوع هستند اما روی موضوع عدم انتصاب آن یک نفر اتفاق نظر دارند .
تغییرات زیویار ادامه خواهد داشت اما آنچه مسلم است اینکه این تغییرات در یک پروسه یک ماه صورت نخواهند گرفت و شاید تا نوروز باید منتظر تکمیل کابینه ای باشیم که چندان روی انتصاب گزینه ها اتفاق و اشتراک نظر وجود ندارد و اتفاقا برای تعیین مدیران بین جریانات متنوع اصولگرا و ستادهای حامی دولت ، یک تقابل جدی وجود دارد که سهم خواهی ها را تشدید و فضایی بسیار سنگین را برای انتخاب کارگزاران دولتِ رئیسی در استان رودرروی فرهاد زیویار استاندار بومی لرستان قرار داده است .

عباس دارایی / میرملاس خبر

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر