معاون استانداری لرستان با اشاره به خسارات گسترده سیل 98، گفت: امکان جبران همه خسارات در یک سال وجود نداشت.

به گزارش میرملاس‌خبر، گودرز امیری در جلسه بررسی وضعیت بازسازی پروژه‌های خسارت‌دیده از سیلاب‌های ۹۸، اظهار داشت: تاکنون دولت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیلاب در قالب تسهیلات بانکی بلاعوض و اعتبارات تملک سرمایه‌ای کمک کرده است.

معاون استانداری لرستان با اشاره به خسارات گسترده سیل سال گذشته و محدودیت‌های دولت، افزود: امکان جبران همه خسارات در یک سال وجود نداشت، در این راستا به منظور تأمین منابع مالی برای تکمیل و بازسازی پروژه‌های خسارت‌دیده از سیل ضرورت دارد از سرفصل مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران، بند (م) ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ابلاغ، نسبت به بازسازی خسارت‌های وارده از سیلاب مذکور در استان اقدام شود.

وی ادامه داد: ردیف مستقل بودجه‌ای در بودجه ۱۴۰۰ ایجاد و اعتبارات به صورت مستمر به مدت سه سال از ردیف‌های بودجه‌ای در جدول شماره ۹ قانون اعتبار، تأمین و به استان‌ها ابلاغ ‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی با پیشنهاد نمایندگان سه استان سیل‌زده طی مراحل قانونی و کسب مجوز از مقام معظم رهبری برای بازسازی مناطق آسیب دیده صورت گیرد.