گشت هوایی و پایش اراضی ملی در شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، چگنی و الشتر با حضور مسوولان استانی راه‌اندازی شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، شیرزاد نجفی در مراسم راه‌اندازی گشت هوایی و پایش اراضی ملی در شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، چگنی و الشتر اظهار داشت: این گشت با هدف شناسایی و رصد اراضی ملی و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی انجام گرفت.

 نجفی افزود: در این بازدید، استاندار لرستان خواستار احداث پاسگاه های حفاظتی در نقاط حساس و جنگلی استان شد و قول مساعد  جهت تامین اعتبار به منظور احداث چندین پاسگاه حفاظتی در شهرستان های مورد بازدید را داد.

وی به وظایف یگان حفاظت گریز اجمالی زد و تصریح کرد: در صورت ازدیاد پاسگاه های حفاظتی، یگان حفاظت منابع طبیعی می تواند با اهداف بالابردن ضریب حفاظت از منابع طبیعی و انفال، تأمین و گسترش اندیشه و رفتار‌های حفاظتی در پیکره سازمان منابع طبیعی و جامعه، سرعت بخشیدن به اجرای احکام و مقررات حفاظتی سازمان و تقویت برای پیشگیری و کاهش پرونده‌های متشکله از طریق اجرای اقدامات بازدارنده نظارت بیشتر و بهتری بر صیانت از جنگل ها و مراتع داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در پایان اظهار کرد: عرصه‌های طبیعی جزو سرمایه‌های ملی و متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده است که ضروری است آحاد مردم و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها با منابع طبیعی همکاری لازم را در حفظ و نگهداری از این ثروت‌های الهی داشته باشند.