مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان گفت: 109 مدرسه با 397 کلاس درس توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اعتباری بالغ بر 230 میلیارد ریال در این استان در حال احداث است.

به گزارش میرملاس‌خبر، حامد ویسکرمی شامگاه شنبه در رزمایش آموزشی و توزیع پنج هزار بسته آموزشی که در بین دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌نشین و محروم استان برگزار شد، توجه به محرومیت‌زدایی را از اولویت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دانست و اظهار داشت: با توجه به اهمیت آموزش و نقش نیروی انسانی در توسعه جامعه ضمن بررسی شاخص‌های محرومیت‌، مناطق محروم و کم برخوردار استان شناسایی شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه آموزشی از ابتدای شیوع بیماری کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، عنوان کرد: پنج هزار بسته آموزشی در راستای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان کم برخوردار در بین دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر پیش از آغاز امتحانات پایان سال توزیع شده است.

وی از ساخت ۱۰۹ مدرسه با ۳۹۷ کلاس درس توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و گفت: این مدارس با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال در استان لرستان در حال احداث هستند.

ویسکرمی ادامه داد: از این میزان تاکنون ۵۳ مدرسه به بهره‌برداری رسیده، ۱۹ مدرسه در حال بهره‌برداری و ۳۷ مدرسه نیز در مرحله ابلاغ است و از نظر مالی این پروژه‌ها حدود ۸۲ درصد پیشرفت داشته و تاکنون بالغ بر ۱۹۶ میلیارد ریال به حساب نوسازی مدارس واریز شده است.