مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد گفت: برایم سخت است که دستم را بالا بگیرم و بگویم نمی‌توانم این پروژه را انجام دهم ولی ما نیز در میان جامعه هدف خود مشکلاتی داریم و باید اولویت‌بندی کنیم.

به گزارش میرملاس‌خبر، شامگاه یکشنبه پنجاه و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با دستورکار تعیین تکلیف پروژه برج‌های دو قلو این شهر و حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار برگزار شد.

رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم‌آباد در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه علی‌رغم مکاتبات انجام‌شده و گذشت چندین سال تاکنون پروژه برج‌های دو قلوی خرم‌آباد به بهره برداری نرسیده این درحالی است که از شرکت «معین کوثر» انتظار می‌رود به این پروژه را جدی‌تر ورود پیدا کند.

وی ضمن تاکید به این پروژه برج‌های دو قلو مطالبه جدی مردم خرم‌آباد است، افزود: خرم آباد به عنوان مرکز لرستان نسبت به مراکز استان‌های دیگر مظلوم واقع شده است اگر این پروژه در شهرها و استان‌های دیگر بود حتماً تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه هر آنچه شهرداری دارد متعلق به مردم است، عنوان کرد: مردم از ما می‌خواهند که این پروژه را به سرانجام برسانیم و ما نیز امیدوار هستیم که با حضور سرمایه‌گذار این مشکل حل شود و آنچه اتفاق بیفتد به نفع مردم شهر باشد زیرا نه ما و نه شرکت سرمایه‌گذار نفع شخصی نداریم.

پروژه برج‌های دو قلو در هاله‌ای از ابهام مانده است

عباس قلاوند عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این جلسه با بیان اینکه مردم همواره درخصوص پروژه برج‌های دو قلو از ما سوال می‌پرسند، گفت: این پروژه در هاله‌ای از ابهام مانده که انتظار می‌رود این جلسه خروجی خوبی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار این است که این بحث بسیار مهم امروز به سرانجام برسد عنوان کرد: در رابطه با این پروژه اولویت بندی صورت گیرد تا بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

حق شهرداری در سنوات گذشته توسط استاندار وقت ضایع شده است

هوشنگ نصیری عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز گفت: داد مردم از برج‌های دوقلو درآمده حق شهرداری نیز در سنوات گذشته توسط استاندار وقت ضایع شده و سهم شهرداری از ۷۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است مسوولان این امر باید در حضور نمایندگان مردم توضیح دهد.

یونس امرایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با ابراز گلایه‌مندی از سرمایه‌گذار پروژه، اظهار داشت: مردم شهر خرم‌آباد نیز به ۱۰ سال چشم انتظار این پروژه هستند، پروژه‌ای که در بهترین مکان شهر قرار دارد اما متاسفانه این سرمایه از نظر زمانی بسیار هدر رفته است، نمیدانم چه کسی باید پاسخگوی ضررهای مادی و معنوی این پروژه باشد؟

وی با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های درآمدزا برای شهرداری، افزود: یکی از موضوعاتی که ما به آن امید داشتیم منجر به درآمدزایی پایدار برای شهرداری شود، همین برج‌های دوقلو بودند ولی متأسفانه الان خسران و حسرت این پروژه را داریم کار سخت و سنگینی و نمی‌دانم باید چگونه جبران شود؟

امرایی ادامه داد: نگاه‌هایی از بالا به پایین نسبت به شهرهای مظلوم می‌شود باعث عدم اراده جدی برای اجرای چنین پروژه‌هایی می‌شود از همه دردناک‌تر وابستگی شرکت سرمایه‌گذار به بنیاد شهید است، از این شرکت انتظار برخورد سودجویانه را نداشتیم.

وی با تاکید به اینکه قرارداد منعقد شده دارای ایرادهای بسیار است، تصریح کرد: ایرادهای موجود می‌توانند موجب ابطال قرارداد شوند زیرا درخصوص سهم و مدت قرارداد اشکالات محرزی وجود دارد اما مردم انتظار دارند با یک هماهنگی خوب این پروژه به نتیجه برسد.

از حقوق مردم و شهرداری دفاع می‌کنیم

مجید دریکوند عضو دیگر شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه حالم از این پروژه به شدت خراب است خطاب به سرمایه‌گذار، گفت: اعتماد مردم نسبت به شما و کارگزاران با این پروژه خدشه‌دار شده است و این بی‌اعتمادی را نمی‌توان با هیچ چیزی جبران کرد.

وی افزود: در روز اول تشکیل شورای ششم اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذار پروژه در لفافه اعلام کردند که ما اصلاً اهل ادامه ماجرا نیستیم و به نحوی از هم جدا بشویم که کمتر ضضر کنیم و ما به خیر و مردم خرم‌آباد هم به سلامت.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم کاری انجام شود من امیدی ندارم زیرا اگر قرار بود اقدامی صورت بگیرد در چند سال گذشته انجام می‌شد اما اینکه انتظار داشته باشید نمایندگان مردم و مردم بار دیگر اعتماد کنند، بعید است این اتفاق رخ دهد.

سرمایه‌گذار بین شهرهای کوچک و بزرگ تبعیض قائل می‌شود

وی با تاکید به اینکه ما هم پای کار حقوقی خودمان می‌ایستیم و از حقوق مردم و شهرداری دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: حق شهرداری ضایع شده و اعتماد مردم نسبت به سرمایه‌گذار نیز خدشه‌دار شده است و این موضوع قابل جبران نیست.

دریکوند خطاب به سرمایه‌گذار پروژه برج‌های دو قلو گفت: اگر اراده‌ای برای جبران دارید «بسم الله» در غیر این صورت ما با همدیگر توافقی نداریم زیرا شما کاری را نصف و نیمه رها کردید و به مردم پشت کردید و اگر قرار است که همان مسیر قبلی ادامه را ادامه دهید ما به اطلاع مردم خواهیم رساند و قضاوت را بر عهده کنشگران مردمی می‌گذاریم.

وی اضافه کرد: اگر این پروژه در شهری مانند اصفهان اجرا می‌شد شاهد این اتفاق نبودیم چون سرمایه‌گذاران بین شهرهای کوچک و بزرگ تبعیض قائل می‌شوند، اگر جبران نکنید تکلیف را دادگاه و کنشگران مردمی روشن می‌کنند.

نمی‌توانیم پروژه را ادامه دهیم

حسین زاهدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد در این جلسه با بیان اینکه ما هیچ تبعیضی بین شهرهایی مانند اصفهان و غیره با خرم‌آباد قائل نیستیم، اظهار داشت: ما بدهکار مردم خرم‌آباد هستیم، تا ابد هم بدهکار شما هستیم.

وی با بیان اینکه نقشه‌های پروژه مُهر نظام مهندسی ندارند، افزود: به عنوان یک مهندس عمران و عضو سازمان نظام مهندسی من هم انتقاد دارم که چرا نقشه‌ها مهر نظام مهندسی ندارند؟ چرا پروانه به این شکل است؟ چرا ناقص است؟ چرا برخلاف قرارداد اولیه پروزه از ۱۹ طبقه به ۳۰ طبقه ساخت رسیده است؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه اعتبار نیاز است، عنوان کرد: ما اصلاً نگاه کاسب کارانه در این رابطه نداریم و در ابتدا دید کارشناسی داریم و اقتصاد پروژه در اولویت دوم و سوم است.

وی با اشاره به اینکه کار حقوقی در کشور زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری و شورا می‌خواهد موضوع را حقوقی پیگیری کند ما حرفی نداریم زیرا یک بازی هم هست که باخت در آن نیست و هر اتفاقی هم بی افتد می‌گویند که دادگاه رأی داده است، ما هم مثل شما ضرر کردیم و معتقد هستیم که باید با مقصر برخورد شود

زاهدی با بیان اینکه مجموعه معین کوثر به دلیل زیان انباشته ورشکسته اعلام شده است، گفت: پروژه خرم‌آباد و یاسوج به عنوان پروژه‌های راکد ما را مردود و مشروط کرده‌اند یک دوره دیگر ما بیشتر وقت نداریم در غیر این صورت شرکت «معین کوثر» به خاطر پروژه خرم‌آباد و یاسوج باید جمع شود.

وی اظهار کرد: به عنوان یک مهندس عمران برایم سخت است که دستم را بالا بگیرم و بگویم نمی‌توانم این پروژه را انجام دهم ولی ما نیز در میان جامعه هدف خود مشکلاتی داریم و باید اولویت‌بندی کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد با تاکید به اینکه ما هم معتقدیم که به مردم خرم‌آباد ظلم شده است، تصریح کرد: به سازمان بازرسی هم گفته‌ام  یقه مقصر را بگیرید که چه کسی باعث این خسران به مردم خرم‌آباد و مجموعه معین کوثر شده است.

وی گفت: شرکت معین کوثر توان تأمین اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیاردی را ندارد و نگاه من نسبت به این قضیه واقع بینانه است ما فقط می‌توانیم با تهاتر در حوزه‌های دامداری سرمایه‌گذاری و پروژه‌های کوچک را مانند ساخت مسکن ایثارگران را انجام دهیم.