نماینده سازمان سنجش در دانشگاه لرستان گفت: امسال ۴۴ هزار و ۳۸۷ داوطلب لرستانی در پنج گروه آموزشی آزمون سراسری با هم رقابت می کنند.

به گزارش میرملاس‌خبر، اسماعیل رک رک با بیان اینکه امسال ۴۴ هزار و ۳۸۷ داوطلب لرستانی در پنج گروه آموزشی آزمون سراسری با هم رقابت می کنند، اظهار داشت: ۶۱ درصد داوطلبان کنکور سراسری با تعداد ۲۷ هزار و ۲۹۷ نفر در این استان خانم و ۳۹ درصد با تعداد ۱۷ هزار و ۹۰ نفر  آقا هستند و روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه به رقابت می پردازند.

وی افزود: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۲۱هزار و ۵۹۷  داوطلب بیشترین تعداد دواطلب آزمون سراسری امسال را  در این استان دارد.

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه لرستان عنوان کرد: شمار داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی یک هزار و ۸۹۸ نفر ،علوم انسانی ۱۳ هزار و ۴۲۵ نفر، گروه زبانهای خارجه  چهار هزار و ۳۹۸ نفر و گروه هنر سه هزار و۶۹ نفر  است.

براساس این گزارش، آزمون سراسری در ۱۰ شهرستان استان و ۶ حوزه امتحانی دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه هشتم تیر، گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه نهم تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه دهم تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در صبح روز شنبه یازدهم تیر با یکدیگر رقابت می کنند.