استاندار لرستان ضمن تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در این استان، گفت: علیرغم اینکه جز پنج استان اول کشور به لحاظ دامپروری هستیم اما هنوز دو سوم خوراک شیر خام از استان‌های غیر دامپروری وارد می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار صبح امروز در جلسه با مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه که به منظور همکاری و جذب سرمایه گذاری و راه اندازی گاوداری صنعتی و تأمین شیر مورد نیاز استان برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این جلسات منجر به اقدام و عمل شود و ماحصل آن، تولید و اشتغالزایی را برای مردم لرستان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لرستان جز پنج استان اول کشور در حوزه دامپروری است، تصریح کرد: لرستان دارای منابع طبیعی نظیر آب، هوا و طبیعت بکر است که این موارد نقش بسزایی در بخش دامپروری استان دارد.

استاندار لرستان بیان کرد: استان علیرغم داشتن مزیت و رتبه خوب دامپروری در کشور در تولید شیر حائز رتبه ۱۲ است که باید این نقیصه بررسی و برطرف شود.

زیویار اضافه کرد: زیرساخت‌های اولیه برای ایجاد این صنعت در استان مهیا است و به لحاظ تأمین اعتبارات وضعیت خوبی در لرستان وجود دارد به طوری که در سفر اخیر رئیس جمهوری به لرستان با صرف نظر از بودجه عمرانی، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های لرستان در نظر گرفته شده و این فرصت مغتنمی است تا صنایع تبدیلی شیر در استان ایجاد شود و می‌توان تا سال ۱۴۰۲ از این اعتبارات استفاده کرد.

وی عنوان کرد: شرکت صنایع شیر لرستان پگاه ظرفیت تولید ۳۵۰ تن محصول را دارد و می‌تواند توسعه پیدا کند.

استاندار لرستان بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در لرستان تاکید داشت و افزود: علیرغم اینکه جز پنج استان اول کشور به لحاظ دامپروری هستیم اما هنوز دو سوم خوراک شیر خام از استان‌های غیر دامپروری وارد می‌شود که این جای تعجب و سوال دارد!

زیویار عنوان کرد: متأسفانه در لرستان شاهد طرح‌های ناقص و نیمه‌تمام هستیم که سیاست دولت سیزدهم در لرستان تکمیل این طرح‌ها است و قطعاً این جلسات به اقدام و عمل منجر خواهد شد.