مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال، هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی جهانی در جلسه هم‌اندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز در سه ماهه نخست سال جاری تقلیل یافته است، اظهار داشت: مهم‌ترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سال جاری در پی اصلاح فرآیندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت.

وی به تعداد دادخواست‌های واصله در سه ماه نخست سال جاری در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و افزود: هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در سه ماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان آراسازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت: با احتساب پرونده‌های سال قبل حدود ۸۰ درصد منجر به صدور رأی قانونی شده و با ارتقا سطح کیفی آرا و رضایت اصحاب دعوی ۲۹ درصد از آرا مورد اعتراض در هیئت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف جلب رضایت ارباب رجوع، کاهش بروکراسی اداری و هزینه‌های اداری و مالی برای اداره کل و اصحاب دعوی تلاش شده که ۳۶ درصد از آرا صادره در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به صورت سازشی حل و فصل شده است.