معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تقویت امر نظارت بر قیمت‌ها ضروری است.

به گزارش میرملاس‌خبر، دکتر بهرام ستاری دستنایی در جمع خبرنگاران در خصوص طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار کرد: این طرح علیرغم مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: قبل از اجرای طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها، به هر نفر ۴۵ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شد و این درحالیست که با اجرای طرح مذکور این مقدار یارانه چندین برابر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: این یارانه قبلا به وارد کننده پرداخت می‌شد و الان به خود مردم داده می‌شود و برای هزینه‌کردن آن خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی تصریح کرد: افزایش چهار قلم کالا خیلی حساسیت برانگیز نیست و دو  قلم آن حساس است که دارد مدیریت می‌شود و زیرساخت‌های آن فراهم خواهد شد.

ستاری دستنایی با اشاره به اینکه بیمه دارو را به بیمه درمانی‌ها دادند و عملا در درمان هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد، عنوان کرد: این در حالیست که ماه گذشته در استان بیش از ۶۰ هزار نفر رایگان بیمه سلامت شدند.

رئیس شورای اطلاع رسانی لرستان با بیان اینکه نان قوت مردم است به دلیل اینکه زیرساخت آن مشخص نشده بود ایجاد نقدینگی شد، بیان کرد: از بهمن ماه گذشته روی این طرح کار شده و به اجماع رسیدند که همزمان طرح اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه ۲۵۵۰ تن برنج ذخیره داریم و این درحالیست که مصرف روزانه شهر خرم‌آباد پنج تا شش تن بوده است، روغن ۶۰ تن ذخیره داریم و روزانه ۳.۵ تن در بازار بوده است و در روز گذشته سرانه مصرف مرغ ۱۵۰ تن در روز است و این درحالیست که روز گذشته ۲۲۰ تن مرغ به بازار تزریق شده است و اصلا نبود کالا در بازار را تایید نمی‌کنیم.

ستاری دستنایی عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی پای کار  و وارد میدان شدند و قیمت چهار قلم مشخص شده است و سازمان حمایت از مصرف کننده و اتحادیه‌ها موظف است هرچه سریعتر قیمت‌های ثانویه را اعلام کند که سردرگمی در بین مصرف کنندگان ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان برمبنای مصرف سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیاز هر شهر مشخص شده است و مصارف را محدود نکردیم، بیان کرد: روزانه بیش از ۱۰۰ گشت متشکل از تعزیرات، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، بازرسی و …  نظارت بر روی قیمت‌ها دارند اما در انجام کار نیاز به همراهی همه جانبه مردمی داریم.

وی بر تقویت امر نظارت بر قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: البته یه بخش نظارت به اصناف و اتحادیه‌های اصناف برمی‌گردد  و این اتحادیه بر روی صنف خود نظارت کافی داشته باشند.

ستاری دستنایی بیان کرد: یک مقدار روی قیمت اقلام زیرمجموعه لبنیات با مشکل مواجه‌ایم که قیمت واقعی آنها هنوز اعلام نشده است که باید این را تسطیح کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: توقع ما از خبرگزاری و اصحاب رسانه این نیست که به ناحق از طرح  مذکور دفاع کنند؛ علیرغم اینکه طرح مزایای بسیاری دارد.

وی اظهار کرد: رسانه و اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی نقش اساسی دارند.

ستاری دستنایی بیان کرد: مدیر دولت سیزدهم اگر فقط به به وقت اداری اکتفاکند به درد این دولت نمی‌خورد و در همه ساعات از شبانه‌روز باید پاسخگوی اصحاب رسانه باشد.

  • منبع خبر : ایسنا