مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: لرستان میزبان ۳۰ استان کشور در جشنواره ملی فرهنگ اقوام است که براساس آخرين آمار تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از این جشنواره بازدید کرده‌اند.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید امین قاسمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب لرستان از برگزاری جشنواره ملی فرهنگ اقوام در لرستان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با حضور ۳۰ استان در ۱۰ محور از قبیل محور باستان‌شناسی، پزشکی، گردشگری و غیره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره نمایشگاه پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در استان برگزار شد، افزود: پارک علم و فناوری توانست فعالیت‌های علمی و کشفیاتی را با استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به رضایتمندی ۹۵ درصدی عموم مردم از پنجمین جشنواره اقوام به میزبانی لرستان، عنوان کرد: ۵۴۵۰ نفر در روز افتتاحیه، ۹۸۶۲ نفر در روز دوم و و در روز سوم بالغ بر ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر  در این جشنواره حضور داشتند.

وی با بیان اينکه براساس آخرين آمار تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از جشنواره اقوام بازدید کرده‌اند، ادامه داد: در این جشنواره ۲۵ غرفه برای معرفی صنایع دستی استان و ۱۵ غرفه نیز برای سوغات و تولیدات محلی استان در نظر گرفته شده است.

قاسمی با تاکید به اینکه لرستان در نوروز امسال، چهارمین استان گردشگرپذیر کشور شد،تصریح کرد: این رتبه در تاریخ گردشگری استان بی‌سابقه است.