مدیرعامل شرکت گاز لرستان از نشت‌یابی بیش از ۲۴۱ هزار انشعاب گاز در این استان خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر، کرم گودرزی از نشت‌یابی بیش از ۲۴۱ هزار انشعاب گاز در این استان خبر داد و اظهار داشت: نشت یابی از شبکه‌های گازرسانی، تجهیزات، تأسیسات و انشعابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، که این امر موجب جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، اثرات مخرب زیست محیطی و از همه مهم‌تر جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در این زمینه می‌شود.

وی افزود: واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان لرستان با بهره گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های نشت یاب و تیم‌های مجرب نشت یابی، کنترل و پایش را به صورت منظم و دوره‌ای انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: در این راستا علاوه بر انجام ۸۲۷۶ کیلومتر نشت یابی از خطوط تغذیه و توزیع گاز طبیعی در سال ۱۴۰۰ نشت یابی از ۲۴۱ هزار و ۷۵ انشعاب، ۵۸۳ هزار و ۸۷۷ مورد اتصالات مشترکین و ۲۰۵۷ مورد تأسیسات مشترکین صنعتی انجام شد.

وی افزود: همچنین کشف هزار و ۸۰۲ محل نشت زیر زمینی و همچنین کشف نزدیک به ۶۸ هزار و ۷۷۲ مورد نشت درجه ۲ از دیگر اقدامات در سال کاری ۱۴۰۰ است.

گودرزی گفت: شرکت گاز استان لرستان، نشت یابی از خطوط گاز و تأسیسات را یکی از اولویت‌های کاری خود دانسته و نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه ای دارد و این به معنای نگاه جدی به موضوع نگهداشت شبکه، حفظ جان و مال مجاورین شبکه و تأسیسات و خدمات رسانی مطلوب به هم استانی‌های است.