فرمانده انتظامی لرستان خدمتگزاری به مردم را شاخصه اصلی پلیس در تراز جمهوری اسلامی دانست و گفت: مشروعيت و مقبوليت پلیس ایران اسلامی از مردم است.

به گزارش میرملاس‌خبر، سردار یحیی الهی در جمع کارکنان انتظامی استان با بیان اينکه اصلي‌ترين نگاه پلیس در مأموریت‌های محوله ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مردم جامعه است، اظهار داشت:  نقش مردم در امنيت اجتماعي هم از لحاظ مبارزه با ناامني و هم به عنوان يکي از عوامل موثر در تامين امنيت اجتماعي داراي اهميت خاصي است و به همين لحاظ داراي وجوه مختلفي است.

وی با تاکید به اینکه جوانان در مقابله با ناامني‌های اجتماعي نقش زیادی دارند، تصریح کرد: جامعه‌اي که جوانان آن داراي بينش کافي و نسبت به مسائل مختلف اجتماعي، اقتصادي و سياسي آگاهی داشته باشند و از چارچوب مقررات و موازين شرعي و قانون تشکيل شده گريزان نباشند در آن صورت اين جوانان به عنوان زمينه‌ساز اصلي امنيت اجتماعي محسوب مي‌شوند و داراي نقش مثبت در امنيت هستند.

فرمانده انتظامی لرستان پليس را خدمتگزار و خادم مردم دانست و خاطرنشان کرد: خدمتگزاری به مردم افتخار نیروی انتظامی است و مردم بايد بدانند که پليس مشروعيت و مقبوليت خود را از آن ها دارد و بايد هميشه قانون پذير باشند و چشم حاضر، ناظر و بيدار قانون در جامعه بوده و در معرفي مجرمان به پليس همکاري لازم را داشته باشند و هرگز اجاز ندهند مجرمان پشت آنها سنگر بگيرند و به آحاد مردم جامعه آسيب برسانند.

سردار الهی گفت: نیروی انتظامی به عنوان سازماني كه از بطن مردم و براي مردم برخاسته است تعامل با ارکان مختلف جامعه را به منظور امکان خدمتگزاري مطلوب، خاستگاه اصلي خود مي‌داند و پليس نيز در طرح‌هاي خود، تحقق آن را مهمترين راهبرد خود مي‌داند.