رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: رقم‌های هدف‌گذاری رشد اقتصادی قبلا برای استان ۷.۲ درصد بود که بعد از تعدیل به ۶.۹ درصد تغییر یافت.

به گزارش میرملاس‌خبر، سمانه حسن‌پور در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار داشت: برنامه رشد اقتصادی استان از مهر ۱۴۰۰ تهیه شد و از ابتدای سال‌جاری  که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت بازنگری شد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس باتوجه به ابلاغ‌هایی که برای رشد اقتصادی برنامه ریزی شده بود، تدوین این برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت که خروجی آن در کارگروه اقتصادی مطرح شده است و بعد از ارائه نظرات کارشناسی دستگاه ها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب خواهد رسید.

حسن‌پور افزود: همچنین هدفگذاری رشد اقتصادی کشور بر اساس شاخص‌های مشخص به همه استان ها ابلاغ شده است که برنامه های اقتصادی استان باید با آن منطبق باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، هدفگذاری رشد هشت درصدی برای کل کشور مبنا قرار داده شده، و برای لرستان نیز رشد اقتصادی ۶.۹ درصد در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه رشد اقتصادی کلی ترین شاخص رفاه در هر کشور است تصریح کرد: رقم‌های هدف‌گذاری قبلا برای استان ۷.۲ درصد بود که بعد از تعدیل به ۶.۹ درصد تغییر یافت.

حسن‌پور گفت: در برنامه اولیه رشد اقتصادی استان، ۳۸ دستگاه مرتبط و ۳۰۸ پروژه به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده که با همکاری دستگاه های اجرایی در حال ویرایش و تعدیل نهایی است.