عباس دارایی | تکمیل تیم معاونتی استاندار صدای احزاب اصولگرای لرستان را درآورد . در حالی فرهاد زیویار در بدو انتصاب بعنوان استاندار لرستان ، احمد رضا دالوند را بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و همچنین هفته گذشته بهرام ستاری را بعنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی خود منصوب کرده است […]

 

 

عباس دارایی | تکمیل تیم معاونتی استاندار صدای احزاب اصولگرای لرستان را درآورد . در حالی فرهاد زیویار در بدو انتصاب بعنوان استاندار لرستان ، احمد رضا دالوند را بعنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و همچنین هفته گذشته بهرام ستاری را بعنوان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی خود منصوب کرده است که جمعی از احزاب اصولگرای لرستان با انتشار بیانیه ای به انتصابات فرهاد زیویار استاندار لرستان واکنش نشان دادند .
این بیانیه در برخی گروههای مجازی استان منتشر شده و هنوز معلوم نیست دقیقا کدام یک از احزاب اصولگرای استان زیر این بیانیه را امضا کرده اند اما آنچه از متن آن برداشت می شود این است که برخی از اصولگرایان لرستان که در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ از کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی حمایت کرده و در زمره سیاسیونِ اصولگرا و اعضا و روسای ستادی رئیس جمهور در جریان انتخابات اخیر محسوب می شوند به انتصابات استاندار اعتراض دارند .
در حالی هنوز بر اساس وعده استاندار مبنی بر پررنگ بودن تغییرات مدیران در دی ماه تنها او صرفآ توانسته است بخشی از کابینه خود در مجموعه استانداری را تکمیل کند که بخشی از اصولگرایان بسیار زودتر از آنچه پیش بینی می شد صدای اعتراض شان بلند شده و بر عملکرد استاندارِ جدید در انتصابات نقد جدی دارند .
در حوزه مدیریتی استان بیرون از استانداری تا اینجای کار فقط تغییر در سه دانشگاه با انتصاب سه اصولگرا بعنوان سرپرستان این دانشگاهها رقم خورده است ، دانشگاه لرستان با عزل دکتر خسرو عزیزی و انتصاب دکتر علی نظری رئیس بسیج اساتید دانشگاه ، دانشگاه علوم پزشکی با عزل دکتر محمد رضا نیکبخت و انتصاب دکتر بهرام دلفان و بالاخره در دانشگاه پیام نور استان با عزل دکتر حسن رضا بوسفوند و انتصاب دکتر عزت الله یوسفوند !
گرچه اعتراضاتی به انتصابات در حوزه روسای دانشگاهها به ویژه در دانشگاه لرستان از سوی بخشی از لایه های تندروتر اصولگرایی در استان شنیده می شد اما آنچه باعث شده است تا صدای اعتراض بخشی از اصولگریان ناراضی از انتصابات استاندار در روزها و ماههای اخیر بلند شود بیش از هر چیز ناظر بر این است که برخی از ذی نفوذهای سیاسی اصولگرا و حکم دارانِ ستادی رئیس جمهورِ فعلی و کاندیدای بی رقیبِ دیروز که در یک انتخاباتِ قابل پیش بینی پیروز میدان شد ، از انتصابات او همچنان که انتظار داشته اند بهره مند نیستند !
مهم ترین حوزه ای که معترضین به زیویار روی آن بحث دارند ، حوزه سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان است ، نگاه خیلی از ژنرال های خود خوانده که بعضآ در میان آنها مدیران پریروز در دولت احمدی نژاد نیز حضور دارند و البته مدیران دیروز را عامل و بانی وضع موجود می دانند و از نقشِ خود غافل هستند ، این بود که الان که بنا به هر دلیلی یا از روی تنوع گزینه ها یا بی پشتوانه ای و هر عامل دیگری از رسیدن به منصب “استاندار ” بازمانده اند و قرعه فال به نام ” فرهاد زیویار ” رقم خورده است ، می بایست دست کم مهم ترین منصب پس از استاندار یعنی معاونت سیاسی امنیتی استانداری به آنها تعارف می شد که نشده است !!
زیویار معاونت سیاسی امنیتی را به یکی از نیروهای مورد وثوقش در ستاد مرکزی سحر در جریان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم سپرد ، او اهل چهار محال بختیاری است و در دولت احمدی نژاد هم فرماندار گرمسار سمنان بوده و هم در آخرین مسئولیتش بر صندلی فرمانداری تازه تاسیس پیشوا در سال ۸۹ تکیه زده است .
استاندار لرستان در انتصاب معاون عمرانی نیز یکی از نیروهای سفارش شده از تهران را در این منصب به کار گرفت ، احمد رضا دالوند !
دالوند در دولت احمدی نژاد فرماندار فرمانداری تازه تاسیس چگنی را با نظر مساعد رحیمی نسب نماینده وقت در ۱۳ دی ماه سال ۸۸ همزمان با استانداری سید حسین صابری استاندار وقت لرستان شد ، او در زمره نیروهای مورد وثوق رحیمی نسب نماینده خرم آباد در مجلس هشتم بود که بعدها به یکی از نیروهای نزدیک به ابراهیم آقامحمدی دیگر نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس نهم تبدیل شد و ۴ سال بعد در ۵ دی ماه سال ۹۲ همزمان با دولت تدبیر و امید و استانداری هوشنگ بازوند جای خود را به نورلدین درمنان داد .
فرمانداری چگنی سکوی پرتاب دالوند بود و او پس از ترک لرستان و حضور در تهران بعنوان مدیرکل امور اداری و رفاه کارکنان کمیته امداد کشور بعدها مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور منصوب شد .
گفته می شود او را عبدالملکی وزیر کنونی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که پیش از معرفی بعنوان وزیر کار در کمیته امداد معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور را برعهده داشته است به زیویار پیشنهاد داده است و البته بخشی از حلقه تصمیم گیر استان نیز روی انتصاب او نظر مساعد داشته اند .

به هر حال از مجموع چهار معاونت استانداری لرستان ، زیویار معاونت را تعیین تکلیف کرده است اما چرا با این وجود بخشی از اصولگرایان از انتصابات استاندارِ جدید ناراضی هستند ؟
دو انتصاب دیگر باقی مانده است ، معاونت اقتصادی و معاونت توسعه و منابع استانداری لرستان ! ، شنیده ها و اخبار موثق از احتمال انتصاب نادر حسنوند از اصولگرایان همراه زیویار در ستاد مرکزی سحر و رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک و از معاونین اسبق آموزش و پرورش لرستان و همچنین انتصاب یک شمالی بنام سید رسول حسینی فرماندار کنونی چالوس و از نیروهای مورد وثوق تیم تصمیم گیر و دخیل در انتصابات استان بعنوان معاون منابع استانداری لرستان و معاون اقتصادی حکایت می کند .
این یعنی ، اصولگریانِ مدعی که بعضآ در میان آنها افرادی هستند که خود داعیه دار استانداری نیز بوده اند ، سهمی از انتصابات زیویار در تیم معاونتی اش در استانداری ندارند و پشت پرده نظام تصمیم گیر انتصابات نیز نیستند ، دست شان خالی از سهم بوده و در سهامی عام توزیع مدیریت ها نیز عناصر تصمیم گیر نیستند و لذا از این روست که خیلی زودتر از آنچه پیش بینی می شد شمشیر را از غلاف کشیده و هنوز تا کشیدن آن بر زیویار البته بندی فاصله مانده است که در فحوای کلامی بیانیه شان در خصوص انتصابات استاندار جدید کاملا مشخص است .
در متن بیانیه فاقد امضایی که به عنوان جمعی از احزاب اصولگرای لرستان نوشته شده است ، آمده است :
جمعی از احزاب اصولگرا لرستان در پی انتصاب هایی که در استان صورت می گیرد بیانیه ای صادر کرده متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
در کار خود با کسانی مشورت کن که از خدای بزرگ بترسند. (بحارالانوار جلد ۷۵ صفحه ۹۸، الحیاة جلد ۱ صفحه ۳۲۱)
پس از هشت سال بی تدبیری که امید را از دل مردم زدود، با نزدیک شدن به انتخابات دولت سیزدهم، همه دشمنان ایران اسلامی با هر گرایش عقیدتی متفق شدند تا مردم را از حضور درپای صندوق‌های رای منصرف نمایند و چنین القاء می‌نمودند که راه اعتراض به وضع موجود پشت کردن به صندوق‌های رای است!
تزریق این گفتمان با هزینه میلیارد‌ها دلار و با بهره گیری از امپراتوری رسانه‌ای نه برای دلسوزی با مردم و تغییر وضع نابسامان موجود، بلکه برای مقابله با اصل نظام تدوین و تبلیغ می‌شد.اما برخلاف تبلیغ و القاء بیگانگان، یاران انقلاب در وهله اول برای حفظ و سربلندی نظام اسلامی و در مرحله دوم برای معرفی نامزد اصلح پای کار آمدند و در راستای اغنای مردم و جا انداختن این گفتمان که راه اعتراض قهر با صندوق‌های رأی نیست بلکه رأی جهت‌دار و انتخاب گزینه‌ایست که ریل اجرایی را عوض می‌کند. اگر واقعا اعتراض دارید، برای تغییر وضعیت به صحنه بیایید؛ با وجود تمام سختی‌ها و فشار‌هایی که به مردم آمده بود، به لطف خداوند منان موفقیت نسبی حاصل شد و آیت الله رییسی بعنوان رییس دولت سیزدهم انتخاب گردید.
در طول ایام تبلیغات ریاست جمهوری که می‌توان از آن بعنوان بیان گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد عهد بستیم که از سهم خواهی و تحمیل دوستان و نزدیکان به صرف اینکه، چون از حزب، گروه یا ستاد انتخاباتی ماهستند خودداری نماییم و هر چه در توان داریم برای کمک به دولت منتخب و استقرار دولت مردمی در کفه اخلاص بگذاریم.
پس از قریب به شش ماه از شروع بکار دولت سیزدهم بعلت کندی و تعلل در تغییر کارگزاران دولت قبل که کشور را تا لبه پرتگاه سقوط بردند نه تنها نگذاشته مردم طعم خوش تغییر را بچشند بلکه بخاطر کارشکنی‌ها هر روز بر نا امیدی مردم می‌افزاید!
در استان لرستان ، اما به علت تاخیری که در انتخاب و معرفی استاندار بوجود آمد که خود حدیث جداگانه‌ای دارد طبیعی بود که انتخاب مدیران استانی قدری به تاخیر بیافتد.
پس از معرفی استاندار، انتشار اطلاعیه‌ای از سوی یکی از تشکلات سیاسی حامی دولت مبنی بر عدم سهم خواهی و کمک برای اجرایی نمودن گفتمان انقلاب اسلامی که خط و مشی دولت بر آن استوار گردیده است تاکیدی بر عهد ایام انتخابات بود، اما از فردای صدور اطلاعیه تشکیلات مورد نظر دقیقا در جهت عکس بیانیه، عنان امورات تصمیم گیری استانداری را در دست گرفت و خود را بی نیاز از هر گونه مشورت با دیگر یارانی دانست که عملا در بین مردم و اصطلاحا در کف میدان بودند!
هر روز که بیشتر پیش می‌رویم نتایج این خودمحوری را در تصمیم گیری‌ها و انتصابات به وضوح مشاهده می‌کنیم تا جایی که استفاده از مدیران متضاد و مخالف با گفتمان انقلاب اسلامی در پست‌های حساس و حاکمیتی صدای اعتراض دوستان و یاران انقلاب را بلند کرده است!
در وهله اول با نشست‌های حضوری و پیام‌های دوستانه از باب امر به معروف و نهی از منکر وارد شدیم لیکن دوستان و یاران سابق که حالا یکه تازی به مذاقشان خوش آمده نصیحت دوستانه را حمل بر ضعف ما نموده اند!

با اطمینان و یقیین پای وصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «در میان شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیفتد» خواهیم ایستاد و بی هیچ شک و تردیدی اجازه نخواهیم داد کسانی که عامل وضع موجود هستند، در سر بزنگاه‌های خطیر در جهت کمک به معاندین موضع گیری داشته اند و در مخالفت با گفتمان انقلاب اسلامی اشتهار دارند به صرف ارتباط با فلان شخص و یا سفارش فلان باند و تشکیلات، پست‌های تاثیر گذار را اشغال نمایند! جا دارد فرمایش رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس که نسبت به دخالت برخی نمایندگان در انتصابات محلی واکنش نشان داده اند را یادآوری کنیم که فرموده بودند: «نمایندگان مجلس در انتخاب استانداران، فرمانداران و مسائل اجرایی دخالت نکنند.»
روی کار آمدن دولت انقلابی نه تنها باعث نخواهد شد که لب بر اعتراض ببندیم بلکه برای حفظ و صیانت از خون هزاران شهید به خون خفته و پاسداشت فرامین امامین انقلاب اسلامی در نقد و مطالبه گری پیشگام باشیم. اجازه نخواهیم داد عاملان سرخوردگی مردم با تغییر رنگ و چهره، پست‌ها را اشغال کنند و به دروغ، عدم تخصص و مدیریت نیرو‌های انقلاب را جار بزنند. ضمن گلایه مندی از اهمیتی که به نیرو‌های بومی استان داده نمی‌شود و در چند مورد از یاران گرمابه و گلستان جوان غیر بومی بهره گرفته شده است، اما شایسته نیست که در قبال یک واقعیت که در اذهان عمومی و رسانه‌ها به عنوان نقطه ضعف مطرح می‌شود از کنارش بگذریم.

 

 

عباس دارایی / میرملاس خبر
ا

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر