عباس دارایی/ خیبر خرم آباد در هفته شانزدهم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان برابر تیم فوتبال ویستاتوربین تهران به برتری رسید . در این بازی که در ورزشگاه تحتی خرم آباد برگزار شد خیبری ها با یک بازی حساب شده و برتر میمهمان تهرانی خود را در حالی با سه […]

 

عباس دارایی/ خیبر خرم آباد در هفته شانزدهم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان برابر تیم فوتبال ویستاتوربین تهران به برتری رسید . در این بازی که در ورزشگاه تحتی خرم آباد برگزار شد خیبری ها با یک بازی حساب شده و برتر میمهمان تهرانی خود را در حالی با سه گل درقه کردند که همانند بازی گذشته ، بازی نماینده لرستان چنگی به دل نزد و این ویستاتوربین بود که به ویژه در بیست دقیقه ابتدایی ، بازی را در اختیار گرفته و حتی حملاتی را نیز روی دروازه خیبر ترتیب داد ، خیبر تحت تاثیر بازی خوب تیم تهرانی اما در دقایق پایانی بازی در نیمه اول تا حدودی بازی را در اختیار گرفت که ماحصل بازی روبه جلوی خیبر ، ارسال ئقیق میلاد غریبی و گل دقیقه  ۴۷ احسان جودکی با ضربه سر بود که میزبان را با برتری به رختکن برد .

شروع بازی در نیمه دوم و تسلط خیبری ها بر نقاط مختلف زمین  نوید یک بازی روبه جلو و بهتر را برای نماینده لرستان داد ، خیبر بسیار رو به جلو با پاس های کوتاه ، هدفمند و پرس از جلو و بستن فضاها توانست ویستاتوربین را تحت کنترل خود قرار داده و به آنچه که می خواست رسید و مزد بازی برتر و تماشایی خود را گرفت و در دقیقه ۵۵ با حرکت از عمق شهرام سالاری به گل دوم رسید .

به نظر می رسید بازی چشم نواز و خیره کننده خیبر در نیمه دوم گل های بیشتری را برای نماینده لرستان در لیگ دسته اول فوتبال ایران داشته باشد اما دقیقه ۷۰ بازی جواد عباسی هافبک خیبر با دریافت کارت زرد دوم از داور بازی ، از زمین مسابقه اخراج شد و با اخراج او فشار خیبر روی ویستاتوربین تا حدودی کاهش پیدا کرد و حملات پردامنه روی دروازه تیم تهرانی با ده نفره شدن خیبر کم شد .

بازی اما به گونه ای پیش نرفت که با ده نفره شدن خیبر ، فشار ویستاتوربین احساس شود و دوندگی بازیکنان خیبر به ویژه آرش افشین و همچنین بازی مالکانه و خلاقیت فردی میلاد غریبی مزید بر علت شد تا روی ارسال دیگری از سوی میلاد غریبی افشین با ضربه سر گل سوم را برای خیبر به ثمر برساند .

خیبر می توانست در سایه دفاع تیمی منسجمش و همچنین بستن کانال های ارتباطی بین خطوط سه گانه اش برای سومین بازی پیاپی نیز کلین شیت کند اما یک شلیک غیر قابل مهار از سوی عرفان گلشنی بازیکم ویستاتوربین   در دقیقه ۸۸ دروازه اش گشوده شد تا این بازی در نهایت با نتیجه سه بر یک به نفع خیبر خرم آباد به پایان برسد .

نکته قابل توجه این بازی علاوه بر پنجمین پیروزی متوالی خیبر ، چهارصدمین بازی مرتضی غلامعلی تبار مداقع شمالی خیبر بود که در اواخر بازی بعنوان بازیکن جایگزین وارد بازی شده و توانست وارد باشگاه چهارصدتایی ها شود.

نتایج بازی های این هفته به گونه ای رقم خورد که با شکست مس کرمان در بازی بیرون از خانه برابر پارس جنوبی جم حالا خیبر خرم آباد هم امتیاز با مس کرمان اما به لطف  تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم با یک پله صعود در رتبه دوم جدول رده بندی مسابقات لیگ دسته اول در پایان هفته شانزدهم قرار گرفته است .

تساوی دو بر دو  تیم های مدعی استقلال خوزستان و خوشه طلایی ساوه ، توقف آرمان گهر سیرجان برابر ماشین سازی تبریز با نتیجه یک بر یک ، شکست یک بر صفر مس کرمان در بازی بیرون از خانه برابر پارس جنوبی جم از نتایجی بود که به نفع خیبر خرم آباد در این هفته رقم خورد .

در حالی ملوان با برد سه بر صفر برابر تیم قعرنشین شاهین شهرداری بوشهر ۴ امتیاز بالاتر از خیبر ۳۲ امتیازی در صدر قرار دارد که نماینده لرستان هم امتیاز با مس کرمان فاصله نسبتآ خوبی با سایر تیم های تعقیب کننده دارد . این تیم  در آخرین بازی نیم فصل اول باید در کرمان یک بازی سخت و دشوار را  برابر یکی از اصلی ترین مدعیان صعود به لیگ برتر یعمی مس کرمان برگزار کند ، این بازی برای هر دو تیم شش امتیازی است ، گرچه نتیجه تساوی هم قطعا خیبر خرم آباد را بعنوان نایب قهرمان نیم فصل اول مسابقات لیگ یک معرفی خواهد کرد اما برد در این دیدار با توجه به بازی بیرون از خانه نماینده لرستان در اولین بازی نیم فصل دوم تا حدود زیادی می تواند حاشیه امنیت را برای خیبر ایجاد کند .

به نظر می رسد خیبر خرم آباد در راه صعود به لیگ برتر باید با تیم پیشتاز  ملوان و صنعتی هایی نظیر مس کرمان ، آرمان گهر سیرجان رقابت کند ، هر چند تیم های دیگری همچون استقلال خوزستان ، پارس جنوبی جم و خوشه طلایی ساوه نیز مدعی صعود هستند و نباید از آنها نیز غافل شد .

  • نویسنده : عباس دارایی میرملاس خبر