عباس دارایی/ خیبر خرم آباد در جریان هفته پانزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان در شیراز به یک پیروزی شیرین دست پیدا کرد و برابر میزبان خود تیم فوتبال قشقایی به برتری یک بر صفر رسید . این چهارمین پیروزی پیاپی تیم خیبر خرم آباد با هدایت عبدالله ویسی است که […]

 

 

عباس دارایی/ خیبر خرم آباد در جریان هفته پانزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان در شیراز به یک پیروزی شیرین دست پیدا کرد و برابر میزبان خود تیم فوتبال قشقایی به برتری یک بر صفر رسید .
این چهارمین پیروزی پیاپی تیم خیبر خرم آباد با هدایت عبدالله ویسی است که پس از یک وقفه چند هفته ای توانسته است خیبر را به ساحل آرامش برساند و ضمن کسب پیروزی های باارزش در هفته های اخیر با ۲۹ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته و در جمع مدعیان صعود قرار گیرد.
خیبر در این بازی دو نیمه متفاوت را رقم زد ، در نیمه اول بازی این تیم چنگی به دل نزد ، شرایط نامساعد زمین مزید بر علت شده بود تا خیبری ها نتوانند بازی همیشگی خود را ارائه دهند ، در نیمه دوم این تیم اما با یک پرس خوب از جلو و بستن کنارها توانست بر بازی تسلط پیدا کند ، از یک سو مانع از بازیسازی حریف در نقاط مختلف زمین شد و دفاع قشایی را تحت فشار قرار داد و از همین استراتژی خوب از سوی دیگر توپ و میدان را در دست گرفت که حاصل آن یک گل و خلق موقعیت های خطرناک متعدد روی دروازه میزبان شیرازی بود که اگر مهاجمین قدر این موقعیت ها را می دانستند و در ضربات آخر دقت می کردند بدون تردد قشقایی متحمل یک شکست سنگین در خانه برابر خیبر خرم آباد می شد .
یکی از دلایلی که باعث شد خیبر به ویژه در ۱۵ دقیقه پایانی بازی نبض بازی را از دست بگیرد ، پرس شدید از جلو و راه ندادن به عناصر میانی و کناری قشقایی بود اما متاسفانه عدم اضافه شدن بازیکنان به فاز هجومی برای زدن ضربات آخر ، خیبر نتوانست به گل های بیشتری دست پیدا کند.
نکته جالب توجه در دو بازی اخیر خیبر بسته نگه داشتن دروازه خودی است که این تیم در این دو بازی گلی دریافت نکرده است ، خیبر حالا به یک نظم تیمی خوب دست پیدا کرده و متناسب با بازی حریف عناصرش را به بازی می گیرد که یک امتیاز ویژه برای ویسی و تیمش محسوب می شود . این تیم اگر بتواند همین آهنگ را در بازی های آتی حفظ کند بدون تردد یکی از بخت های اصلی صعود خواهد بود زیرا در نیم فصل دوم به علت مشکلات مالی بخش اعطمی از تیم های لیگ یکی با مشکل مواجه و بعضی از تیم های بالانشین و مدعی نیز با فرسایش و رکودی مواجه می شوند که خیبر در میانه های نیم فصل اول با آن مواجه و امتیازات زیادی را از دست داده بود.
خیبر از آن چالش های میانه نیم فصل اول عبور کرده و از ۹ بازی با عبدالله ویسی صاحب ۵ برد ، سه تساوی و یک باخت است ، نماینده لرستان در هفته بعد در خرم آباد میزبان ویستاتوربین است و در بازی آخر نیم فصل اول نیز در کرمان باید به مصاف مس یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر برود.
در صورت پیروزی خیبر برابر ویستاتوربین ، بازی آخر نیم قصل تعیین کننده خواهد بود زیرا این یک بازی شش امتیازی است که می تواند خیبر را پس از ملوان انزلی با احتساب پیروزی اش در دو بازی راحت باقی مانده این تیم شمالی در رده دوم در نیم فصل اول قرار دهد .
مروری بر فصل های اخیر لیگ یک نشان می دهد که تیم های صعود کننده عمدتآ همین تیم هایی بوده اند که در نیم فصل اول امتیازات را جمع کرده و به ندرت پیش آمده که تیمی دیگر خارج از جمع مدعیان در پایان فصل مدعی صعود شود ، گرچه نمی توان از این موضوع غفلت کرد که این لیگ یک لیگ فرسایشی است و به سادگی نمی توان آنرا پیش بینی کرد اما باید به یک نکته مهم توجه کرد و آن اینکه ثبات و حمایت دو مولفه ای است که در کنار پوشاندن ضعف ها می تواند بعنوان برگ برنده یک مجموعه در راه رسیدن به هدف باشد و لذا در مسیر طولانی باقی مانده باید همه خیبر را حمایت کنند تا پس از سالها لرستان در سطح اول فوتبال ایران صاحب نماینده ای شایسته باشد .

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر