استاندار لرستان گفت: قریب به 839 پروژه با اعتباری حدود 1044 میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، سید موسی خادمی در نشست با اصحاب رسانه ضمن گزارش آخرین اعتبارات عمرانی و پروژه های  اقتصادی استان بیان کرد:  بخشی از این پروژه ها در دهه فجر امسال افتتاح می شود و دسته ای دیگر در دست کلنگ زنی است.

وی افزود: قریب به ۸۳۹ پروژه با اعتباری حدود ۱۰۴۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد که این پروژه ها شامل انواع پروژه های عمرانی و اقتصادی در حوزه آب روستایی، گاز رسانی، ایجاد پل در شهرها و جاده ها و راه اندازی برخی کارخانه ها می شود.

خادمی خاطر نشان کرد: به علت تداخل پروژه ها با ایام انتخابات، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بزرگ و مهم پس از ایام دهه فجر و انتخابات انجام خواهد شد.

استاندار لرستان در رابطه با میزان اشتغال زایی این پروژه ها اظهار کرد: برای حدود یکهزار و۱۴۰ نفر در حوزه اقتصادی و ۴۳۸ نفر در حوزه عمرانی به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد. البته میزان اشتغال زایی غیر مستقیم این پروژه ها بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط کشور و عدم اطمینان سرمایه گذاری، اضافه کرد: این شرایط باعث کند شدن روند انجام پروژه ها شده و امید می رود که هرچه زوتر موانع رفع شوند.

خادمی در ادامه با اشاره به پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد، افزود: این پروژه ها شامل مجموعه وزارت نیرو در حوزه برق و آب شهری، گاز رسانی به ۴۱ روستا، افتتاح پیست اسکی الیگودرز، توسعه نساجی بروجرد، کارخانه سیمان دورود، دو بیمارستان در کوهدشت و دورود، پروژه مهم زاگرس دارو و … می باشند.

استاندار لرستان تصریح کرد: از این تعداد پروژه، ۸۰۲ پروژه در حوزه عمرانی با اعتباری حدود ۶۹۹ میلیارد تومان از منابع دولتی  و ۳۷ پروژه در حوزه اقتصادی با اعتباری حدود ۳۴۵ میلیارد تومان از منابع مردم یا سرمایه گذاری بانک ها می باشند. همچنین ۷۵۰ پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان افتتاح و ۸۹ پروژه با اعتبار ۲۸۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهند شد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا پروژه های شروع شده را زودتر به اتمام رسانده وکمتر به دنبال شروع پروژه جدید باشیم که بتوانیم این پروژه ها را زودتر به بهره برداری برسانیم و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک آسا