رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ورود ۲۰ تن روغن به این استان گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ تن برنج در انبارها ذخیره داریم.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید عماد شاهرخی شامگاه یکشنبه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک لرستان با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۲۰۰ تن برنج در انبارهای استان ذخیره است، اظهار داشت: کالای برنج در فروشگاه‌ها به مقدار کافی موجود است و به نرخ قبل توزیع می‌شود و افزایش قیمتی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان از قطب‌های تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر اینکه می‌توانیم نیاز استان را برطرف می‌کنیم در این فصل به استان‌های همجوار نیز که نیاز داشته باشند صادر می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: بخشی از نیاز تخم مرغ استان را نیز از سایر استان‌ها تأمین می‌کنیم و در حال حاضر مشکل خاصی در این رابطه نداریم و هر کیلو به قیمت ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به میزان تولید شیر در استان، لبنیات مورد نیاز مردم نیز تأمین می‌شود ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه تقاضای کالای روغن قبل از مردمی سازی یارانه‌ها توسط مردم بیشتر شد، طی روزهای اخیر با کمبود روغن مواجه شدیم که از امروز روغن به تدریج وارد استان می‌شود و حدود ۲۰ روغن وارد استان شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه با توجه به تعامل با بازرسین سازمان صمت و همچنین تعزیرات حکومتی، تا روزهای قبل ۳۰ اکیب بازرسی را داشتیم، گفت: روزانه ۴۰۰ مورد بازرسی را داشتیم و روزانه به طور میانگین ۴۰ پرونده تخلفاتی را تشکیل دادند، از امروز با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دیگر تعداد بازرسی‌های ما افزایش پیدا خواهند کرد.