استاندار لرستان گفت: مصرف بالای سوخت‌های فسیلی معادل با آلودگی هوا است.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید موسی خادمی در حاشیه نشست ویژه مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزیران کشور، نفت، نیرو، استانداران و مدیران شرکت‌های گاز و پخش فراورده‌های نفتی استان‌های سراسر کشور که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که این روزها خیلی مطرح شده افزایش مصرف گاز و کاهش فشار آن است و آلودگی شدیدی در کلان شهرها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای سوخت، افت فشار و آلودگی هوا با هم ارتباط دارند، افزود: امسال میزان مصرف سوخت نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و مصرف بالای سوخت‌های فسیلی معادل با آلودگی هواست که بیشترین مصرف مربوط به بخش خانگی است.

استاندار لرستان با تاکید به اینکه آگاهی عمومی و بحث‌های تبلیغاتی در زمینه صرفه‌جویی تاثیرگذار است، تصریح کرد: مردم باید بدانند اگر مصرف به این شکل ادامه یابد ممکن است با قطعی گاز و خاموشی برق در برخی از شهرها مواجه شوند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد که کمیته‌هایی در استان‌ها تشکیل شود تا با اعمال نظارت مشترکین پرمصرف و اداراتی که رعایت نمی‌کنند انشعاب آن‌ها قطع شود، در استان لرستان نیز کمیته مذکور تحت نظر معاون عمرانی تشکیل خواهد شد و بر این موضوع نظارت می‌کند.

استاندار لرستان با دعوت از مردم به صرفه‌جویی و کاهش مصرف سوخت، گفت: چون ما در ابتدای خط هستیم و صنایع بزرگ و یا نیروگاه‌های زیادی در استان وجود ندارد مشکلی از نظر افت فشار گاز و آلودگی هوا نداریم اما چون این شبکه در کل کشور به هم وصل است اگر در کشور مشکلی به وجود بیاید طبیعتاً ما هم متاثر خواهیم شد.