مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حمایت های تسهیلاتی و دولتی از واحدهای اقتصادی استان طی سال های اخیر منجر به کاهش ۲۲ درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید فرهاد ناصری‌نیا در جلسه بررسی درخواست های بیمه بیکاری اظهار داشت: تعداد کارگرانی که سه ماهه نخست امسال در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت کرده اند ، حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر است که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری یکی از اساسی ترین حمایت های اجتماعی دولت از کارگران محسوب می شود، ادامه داد: روند کاهشی پرداخت بیمه بیکاری در لرستان بیانگر حمایت دولت از واحدهای اقتصادی و پایداری اشتغال در سطح بنگاه های تولیدی استان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تلاش می‌شود مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از طریق تعامل با اداره ‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب‌وکار برای آنها فراهم شود که در این راستا سه ماهه نخست سال جاری ۸۵ نفر آموزش گرفتند.

ناصری نیا افزود: طی سه ماهه نخست امسال ۴۲۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیات‌های تشخیص، رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده که ۲۹۷ نفر از این تعداد مشمول شدند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند در صورت نیاز با ورود به سایت bimebikari.mcls.gov.ir درخواست مقرری بیمه بیکاری خود را ثبت نمایند و پس از آن طی مراحل نهایی، نیازمند مراجعه حضوری به ادارات تابعه است.