اهالی دستگاه مذهبی استان خواهان اختصاص بخشی از پادگان ۰۷ خرم‌آباد برای ایجاد یک فضای فرهنگی و حسینیه هستند.

به گزارش میرملاس‌خبر، بیش از یکصد سال است که در کنار پادگان ۰۷ خرم‌آباد، بیرق جایگاه عزاداران حسینی محله کهن اسدآبادی برافراشته می‌شود و اهالی این محله قدیمی و مردم دلداده اباعبدالله از گوشه‌ و کنار شهر خرم‌آباد در این قسمت جمع می‌شوند و هم‌صدا برای مظلومیت حسین(ع) و یارانش عزاداری می‌کنند.

با خروج پادگان ۰۷ از شهر و تخریب دیواره پادگان دلالان و برخی از املاکی‌های شهر دندان طمع تیز کرده تا این منطقه باستانی را به آپارتمان و … تبدیل کنند که با اعتراض اقشار مختلف مردم و مطالبه‌گری اهالی رسانه، استاندار لرستان پای کار آمد و دندان طمع دلالان را از بیخ کشید.

حالا پس از گذشت بیش از یکسال مردم منتظر نتیجه اقدامات و جلسات هستند، هر چند اخباری از جلسات استاندار لرستان با امرای ارتش در تهران و استان بگوش می‌رسد ولی همچنان نتیجه قطعی به اطلاع مردم نرسیده و مردم چشم انتظار خبر خوش فرهاد زیویار هستند.

دیدار استاندار با هیات‌های مذهبی، مداحان، واعظان، جایگاه‌داران و موکب‌داران در روزهای اولین ماه محرم نیز فرصتی شد تا اهالی دستگاه مذهبی نیز خواهان اختصاص بخشی از پادگان ۰۷ برای ایجاد یک فضای فرهنگی و حسینیه باشند.

این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در جمع‌بندی پایانی این خواسته جمعی را به اطلاع استاندار لرستان رساند.

به هرحال به استاندار لرستان پیشنهاد می‌شود با اختصاص قسمتی از زمین پادگان ۰۷ به هیات مذهبی، در راستای ایجاد یک حسینیه یا مجتمع فرهنگی، مذهبی با نام شهدای مدافع امنیت اقدام نمایید تا هم مطالبه بحق اهالی دستگاه حسینی را لبیک گفته باشید و هم گوشه‌ای از جانفشانی مدافعان امنیت کشور را جبران کرده و قدردان آنها باشیم.

یادداشت از امین پارسا