در حالی که مسئله مسکن و اجاره منزل به دغدغه‌ی لاینحل مردم تبدیل گردیده، عده‌ای سود جو و فرصت‌طلب با تکیه بر پول‌های باد آورده اقدام به خرید اراضی داخل شهر کرده‌اند.

به گزارش میرملاس‌خبر، در روزگاری که هر ساعت مشت گران گرانی ها بر سر اقشارکم درآمد فرو می‌آید و مسئله مسکن و اجاره منزل به دغدغه ی لاینحل مردم تبدیل گردیده، عده ای سود جو و فرصت طلب که عادت نان در خون ملت زدن را رها نکرده اند با تکیه بر پول‌های باد آورده اقدام به خرید اراضی داخل شهر نموده و سالیان سال بدون هیچگونه تغییری آنها را رها کرده و تابش آفتاب بر زمین خود را نظاره گرند.
با این توضیح تصاویر ارسالی مربوط به قطعه زمینی در بلوار پروفسور زنده یاد محمدگلشن (گلشن۳) کوی پاسداران خرم آباد که بیش از ۳۰ سال در تملک اشخاص سود جو،رها گردیده و ضمن آلودگی محیط و تبدیل شدن به زباله دانی باعث مزاحمت مردم منطقه و زشت نمودن چهره شهری گردیده است .

با این توضیح از آنجائیکه شهرداری می‌تواند اراضی فاقد سازه و خالی از هر گونه مستحدثات، بناهای مخروبه و نامناسب با وضع محل و ساختمان‌های نیمه تمام که وجود آن منافی پاکیزگی محل، موجب انتشار آلودگی یا مخدوش کردن سیما و منظر محل باشد را طبق ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها، پس از طی مراحل قانونی به هر ترتیب که صلاح بداند تعیین تکلیف کند و حالت فعلی آن را تغییر دهد.

در اینگونه موارد شهرداری محل ابتدا اقدام به دیوارکشی یا نرده‌کشی اطراف زمین رها شده یا ساختمان نیمه تمام می‌کند و در این مدت به مالک مهلت می‌دهد تا وضعیت زمین یا بنا را اصلاح کند، در صورت اهمال یا بی‌توجهی مالک طبق نظر کارشناسی و مصوبه شورای اسلامی شهر، هر تغییری که لازم باشد در زمین رها شده یا ساختمان نیمه تمام یا مخروبه اعمال و هزینه آن را به علاوه ۱۰ درصد از مالک یا متصدی دریافت می‌شود. در اینگونه موارد تفاوتی بین املاک موقوفه و غیر موقوفه وجود ندارد.

علیهذا با توجه به توضیحات فوق الذکر زمین رها شده سبب، دپوی زباله یا تخلیه نخاله‌های ساختمانی شده که مراتب را به اطلاع شهرداری رسانده و از مدیران محترم شهرداری تقاضادارد نسبت به پیگیری مسئله از طریق قانون شهرداری ها اقدامات لازم را برای رفع مشکل مورد نظر بعمل آورد.