مشکل کمبود پزشک متخصص در استان لرستان مشکل دیروز و امروز نیست، سالهاست کمبود پزشکان متخصص هم‌چون جراحی قلب و عروق گریبانگیر مردم این استان است.

به گزارش میرملاس‌خبر، مشکل کمبود پزشک متخصص در استان لرستان مشکل دیروز و امروز نیست، سالهاست کمبود پزشکان متخصص هم‌چون جراحی قلب و عروق گریبانگیر مردم این استان است به طوری که بیماران برای درمان بیماری خود باید راهی این شهر و آن شهر شوند.

نبود پزشک متخصص دغدغه مردم این استان شده است و شهروندان از نبود پزشک متخصص و تجهیزات مناسب پزشکی رنج‌برده و مشکلی که خود را در حوادث جانی و یا بیماری‌ها به مردم این شهر نشان می‌دهد و باعث می‌شود گره‌ای دیگر بر مشکل فرد بیمار افزوده شود نبود پزشک متخصص است.

متاسفانه بیماران برای درمان خود مجبور هستند که علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری و تأمین هزینه‌های درمانی، هزینه‌های ایاب و ذهاب و اسکان در شهر‌های دیگر را نیز متحمل شوند، برای تکمیل فرآیند بعضی از بیماری‌ها نیاز است چند جلسه به پزشک متخصص مراجعه کرد که متأسفانه به دلیل نبود پزشک متخصص، روند درمان بیشتر بیماران به دلیل مشکلات و سختی‌های که در مراجعه به استان‌های هم‌جوار متحمل می‌شوند ناقص می‌ماند.

بهداشت و درمان نیاز اولیه یک جامعه به خصوص در مناطق محروم است که بیش از پیش باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اما متاسفانه در استانی همانند لرستان که نیازمند توجه بیشتر به حوزه درمان و بهدشت است مسوولان نظام پزشکی آن نتواسته‌اند نیاز به پزشکان متخصص را تامین کنند و از اعزام بیماران جهت درمان جلوگیری شود.

روی سخن بنده با مسوولان علوم پزشکی استان است: حال که ما نمی‌توانیم متخصصان مورد نیاز را جهت جراحی‌های مختلف فراهم کنیم پس ساختن بیمارستان‌هایی همانند بیمارستان چند صد تختخوابی نیایش برا چیست؟

آیا منطقی نیست بجای احداث بیمارستان‌های خالی از متخصص امکانات لازم همانند خریداری آمبولانس را جهت اعزام سریع‌ هر چتر بیماران به استان‌های دیگر جهت درمان و بازگشت به زندگی فراهم کنید؟

گفتنی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در پاسخ به تماس خبرنگار میرملاس‌خبر جهت پیگیری مشکل متخصص جراحی قلب و عروق، گفت: ما در استان متخصص جراحی قلب و عروق نداریم اگر بیماران توانایی اعزام دارد آن‌ها را برای درمان و جراحی به استانی دیگر منتقل کنید.