پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد- اندیمشک دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی برای اتمام و بهره‌برداری آن دوهزار و 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس‌خبر، پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد- اندیمشک با طول ۱۴۶ کیلومتر در سنوات گذشته پس از فروش سهام فولاد و با استفاده از وجه حاصل از آن در استان لرستان طراحی و آغاز شد.

در ابتدا ۳۸۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد- اندیمشک از محل فروش سهام فولاد اختصاص یافت که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد و مابقی آن به دلایل مختلف پرداخت نشده است.

به گفته گودرز امیری معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد- اندیمشک دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، اظهار داشت: تاکنون برای این پروژه ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی برای اتمام و بهره‌برداری پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد- اندیمشک دوهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در قانون بودجه برای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد- اندیمشک ردیف اعتباری اندکی درنظر گرفته شده که تاکنون فقط ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

امیری با اشاره به سفر سال گذشته مدیرکل راه‌آهن شرکت ساخت به لرستان گفت: در این سفر مقرر شد ۱۲۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این پروژه صادر شود که سال گذشته دولت به دلایلی از صدور این اوراق خودداری کرده و امسال نیز بنا است که از همین محل ۱۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تداوم پروژه صادر شود.

وی درخصوص مطالبه مردم مبنی بر حرکت پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌‌آباد از طریق شهرستان کوهدشت به غرب کشور و کشورهای همسایه  بیان کرد: این مطالبه به دلایل اجرایی و تامین منابع مالی اکنون مورد قبول و پذیرش وزارت راه و شهرسازی نیست.