استاندار لرستان بر لزوم ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: از طریق مطالعات اجتماعی و عوامل محیطی به منظور ارائه راه‌حل منطقی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را در سطح جامعه کاهش داد.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید موسی خادمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق در سطح جامعه ضروری است، اظهار داشت: باید پس از بررسی موضوع و تجزیه و تحلیل توسط دستگاه‌های مربوطه یک کار علمی، محاسبه شده و دقیق در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شود.

وی بر لزوم ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی تاکید و افزود: از طریق مطالعات اجتماعی و عوامل محیطی به منظور ارائه راه‌حل منطقی می‌توان آسیب‌های اجتماعی را در سطح جامعه کاهش داد.

وی به عوامل مختلف افزایش آسیب‌های اجتماعی اشاره و ادامه داد: باید برای مقابله و کاهش این معضلات اجتماعی هدف‌گذاری انجام شود.

استاندار لرستان در زمینه راه‌حل‌های کاهش طلاق گفت: مشاوره و آزمایشات پزشکی قبل از ازدواج در زمینه پیشگیری از طلاق موثر است و باید با برنامه‌ریزی، اقداماتی از جمله اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در جامعه انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در کاهش طلاق در سطح جامعه تصریح کرد: در جهت آموزش و آگاه سازی جامعه از بخشی از اعتبارات دستگاه‌های مختلف می توان استفاده کرد و با بررسی و ریشه‌یابی دلایل طلاق، مواردی را هدف‌گذاری کرده و از طریق آموزش و دیگر راهکارها این موضوع را در قالب تشکیل کمیته‌های تخصصی در ذیل شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار داده تا زمینه کاهش این آسیب اجتماعی فراهم آید.