مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان از آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری جنوب استان خبر داد و گفت: خرید این محصول از کشاورزان تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت الله بیرانوند از آغاز خرید تضمینی گندم در لرستان خبر داد و اظهار داشت: خرید تضمینی گندم با تجهیز و راه اندازی ۴۰ مرکز خرید در استان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله شرایط پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران، ثبت و تکمیل اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: از کشاورزان درخواست می شود با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی محل زندگی خود نسبت به این مهم اقدام کنند تا تاخیری در پرداخت مطالبات آنها ایجاد نشود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستا یاد آور شد: سال گذشته ۲۸۷ هزار و ۹۳۰ تن انواع گندم دوروم و معمولی از کشاورزان استان خریداری و بیش از ۷۲۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان نیز به کشاورزان پرداخت شد.

با تصویب شورای قیمت گذاری و تایید این مصوبه در نشست هیات دولت، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال تعیین شد و مبلغ ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم؛ به مبلغ یادشده اضافه خواهد شد.