معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استانداری لرستان گفت: موضوع کار تخصصی تشکل‌ها باید اولویت شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها قرار گیرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، ششمين جلسه شوراي توسعه و حمايت از تشكل‌هاي مردم‌نهاد به رياست محمود ثميني معاون سياسي، امنيتي و اجتماعی استانداری لرستان و حضور مريم پورسرتيپ مديركل امور اجتماعي استانداری لرستان، اعضا شوراي توسعه و حمايت استاني و برخي از دستگاه‌هاي تخصصي تشکیل شد.

ثمینی در این جلسه با تاکید به اینکه شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها باید به‌دنبال تخصصی نمودن سمن‌ها باشد، اظهار داشت: این شورا با برنامه‌ریزی و بررسی کارشناسی اساسنامه‌های متقاضیان ثبت سمن مانع از پراکندگی اهداف آن‌ها شود.

وی افزود: موضوع کار تخصصی تشکل‌ها باید اولویت شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها قرار گیرد.

مریم پورسرتیپ مديركل امور اجتماعي نیز در این جلسه از راه‌اندازي سيستم يكپارچه ثبت الكترونيك درخواست تاسيس تشكل مردم‌نهاد از طريق وزارت كشور خبر داد و گفت: از اين پس متقاضيان صدور پروانه فعاليت سمن مي‌توانند با مراجعه به سايت وزارت كشور نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

در ادامه این جلسه سه درخواست تمديد پروانه فعاليت و چهار درخواست تاسيس سازمان مردم‌نهاد مطرح و پس از بررسي و تبادل نظر با اكثريت آرا تصويب شد.