نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: جناب آقای وزیر راه شما که می‌دانید قرمزی جاده‌های لرستان از خون‌های ریخته‌شده در تصادفات هر روز پررنگ‌تر می‌شود، پس چرا فکر اساسی نمی‌کنید؟

به گزارش میرملاس‌خبر، یحیی ابراهیمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۶ مهر ۹۹) اظهار داشت: جناب آقای وزیر راه شما که می‌دانید قرمزی جاده‌های لرستان از خون‌های ریخته‌شده در تصادفات هر روز پررنگ‌تر می‌شود، شما که می‌دانید تنها مرکز استان بدون خط ریلی دیار فقیر من است، پس چرا فکر اساسی نمی‌کنید؟

متن کامل میان دستور یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در نشست علنی امروز مجلس به شرح زیر است:

نمایندگان عزیز ما سوگند خورده‌ایم که همواره به استقلال کشور، حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم.
حدود ۴۰ سال پیش ملت بزرگ ایران علیه قانون‌شکنی، نابرابری، اشرافیت، شکافت طبقاتی، نبود آزادی و حاکمیت دستگاه خودکامه به پا خواست و مردمی‌ترین انقلاب جهان را به رهبری حضرت امام(ره) به ثبت تاریخ رساند.
اکنون حدود نیم قرن است که ما انقلابیون سکاندار مدیریت کشور شده‌ایم، دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم اما شاخص‌ها در مقیاس با پتانسیل‌های موجود قانع‌کننده نیست.
اگر بخواهیم سهم کارشکنی و شیطنت‌های برخی از قدرت‌های بزرگ جهانی و در راس آن‌ها آمریکا را به یک سو بنهیم باید بپذیریم سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه کشور بوده است.
و برای رفع این نقض باید بدون حاشیه راهکار اصلی را بیابیم، چرا که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب دیگر اشتباه و خطای ما را به سادگی نخواهند بخشید.
بنده در آغاز جنگ نوجوانی ۱۳ ساله بودم ، بیش از ۴۰ ماه در جبهه‌ها جنگیدم و با بسیاری از شهدا حشرونشر داشته‌ام، و با هم برای این امر مهم میثاق بسته‌ایم.
قرارمان این بود که کشوری داشته باشیم مستقل، آزاد، پیرو عدالت علوی که منافع ملی آن بین ملت به عدالت، برادری و برابری تقسیم شود.
قرارمان این نبود با این همه منابع امروز یک‌سوم از جمعیت آن زیر خط فقر باشد، فلاکت‌زده باشیم، جوانانمان بیکار، بی‌‌انگیزه، ناامید از آینده و مایوس و سرخورده و پدرانمان در برابر خانواده خود شرمنده باشند.
همه جای ایران سرای من است اما قرارمان این نبود که سال‌های سال با بوجه‌بندی ظالمانه و بخشی‌نگر مناطقی از کشور را فراموش کنیم و منابع و ثروت کشور را با لابی‌گری‌های غیرکارشناسی و حتی غیراخلاقی به سمت آبادانی مناطقی خاص از کشور هدایت کنیم درحالی که مناطق دیگری از کشور مردم برای ابتدایی‌ترین نیازهای خود هم‌چون جاده، مدرس و آب آشامیدنی در تنگنا قرار داشته باشند.
ما بخشی‌نگر نیستیم و ایران را برای همه‌ی ایرانیان می‌خواهیم.
به همان اندازه که دلمان برای کومه‌های مردم سیستان و بلوچستان می‌سوزد دلمان برای استرس‌های ناشی از سیلاب مردم خوزستان می‌تپد، جانمان را فدای مردم شریف شرق و غرب و جنوب و شمال کشور می‌کنیم و به همان اندازه دلمان برای بچه‌های بدون مدرسه و کپرنشین دلفان و سلسله و سایر مناطق لرستان که هنوز از امکانات اولیه زندگی محروم هستند، می‌سوزد.
همکاران عزیز کجای این قصه عدالت است که در استان لرستان سومین استان پرباران کشور با ۱۳ هزار میلیارد مترمکعب خروجی آب و برخورداری از ۱۱ درصد از کل منابع آب‌های سطحی کشور متاسفانه بیش از ۷۷ درصد اراضی کشاورزی آن دیم باشد؟ درحالی که متوسط کشور ۴۶ درصد است.
چه کسی این حق را از استان لرستان پایمال کرده است؟ کجای این قصه با عدالت برابری می‌کند؟
وزیر نیرو باید به مردم استان لرستان پاسخ دهد، امروز آب مطالبه اصلی مردم و مجمع نمایندگان استان لرستان است و مردم حق‌آبه می‌خواهند.
تمام کارخانه‌های استان لرستان با اجرای ناموفق طرح خصوصی‌سازی ورشکسته شده‌اند، تعطیلی بیش از ۷۰ درصد واحدهلی صنعتی و تولیدی لرستان و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های استان در سال جهش تولید درد دیگری است که تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای به آن از مسوولان نشنیده‌ایم.
از مهم‌ترین محورهای توسعه، راه‌های ارتباطی هوایی و زمینی است، جناب آقای وزیر راه شما که می‌دانید قرمزی جاده‌های لرستان از خون‌های ریخته‌شده در تصادفات هر روز پررنگ‌تر می‌شود، شما که می‌دانید تنها مرکز استان بدون خط ریلی دیار فقیر من است، شما که می‌دانید دیاری که میزبان راهیان نور است، دیاری که هنوز هم‌صدای خودروهای رزمی و زره‌ای هشت سال دفاع مقدس است و در دشت‌ها، کوه‌ها و جاده‌هایش طنین‌انداز است، دیاری که دومین استان خسارت‌دیده از جنگ است، پس چرا فکر اساسی نمی‌کنید؟