رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: اساس پایداری اموری همچون سلامت، آموزش و ... در اجتماعی شدن آن‌ها بوده و امروزه اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی ضرورت و نیاز جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، امیر اسماعیلی در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: اساس پایداری اموری همچون سلامت، آموزش و … در اجتماعی شدن آن‌هاست که اگر بتوانیم آنها را اجتماعی کنیم می‌توانیم شاهد نتایج خوبی باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ مدرسه استثنایی در لرستان وجود دارد، افزود: همچنین در برخی روستاها کلاس استثنایی به صورت ضمیمه فعالیت می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: در سطح استان، ۴هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز استثنایی به دو شیوه‌‌ی متمرکز و غیرمتمرکز تحصیل می‌کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان خاطرنشان کرد: با هدف اجرایی شدن سند بنیادین در آموزش و پرورش ۲۵ بسته طراحی شده است که سه بسته تحولی را آموزش و پرورش استثنایی رصد و پیگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید همواره بچه‌ها را تفکیک کنیم، تصریح کرد: سیاست جهانی این است که از فاز تفکیکی به فاز تلفیقی برویم؛ باید در سنین پایین‌تر بچه‌های استثنایی را در کنار دیگر دانش‌آموزان تلفیق کرد.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا مدارس انطباقی در نظر گرفته شده و مناسب‌سازی و رفع موانع برای سهولت دانش‌آموزان استثنایی در لرستان فراهم می‌شود.

وی در رابطه با فرهنگ‌سازی رفتار مناسب با دانش‌آموزان استثنایی گفت: خانواده‌ها باید برای فرهنگ‌سازی رفتار صحیح فرزندان خود با دانش آموزان استثنایی تلاش کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان در ادامه به طرح سنجش سلامت جسمانی اشاره کرد و افزود: این طرح در لرستان اجرا شد، همچنین کودکان چهار ساله نیز در برنامه‌های آینده جای می‌گیرند.

اسماعیلی اضافه کرد: در این راستا ۲۰ هزار و ۱۴۵ نفر نوبت‌دهی و ۱۱ هزار و ۲۰۹ نفر غربالگری شد که در پایگاه‌های اولیه یک‌هزار و ۵۷۰ نفر برای آمادگی تحصیلی مشکوک به مشکل بودند.

وی با بیان اینکه در طرح سنجش اطلاعات کاملی از دانش‌آموزان به‌دست می‌آید، عنوان کرد: این طرح تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و یک پایگاه برای جاماندگان فعال خواهد بود.

اسماعیلی همچنین به موضوع جهش تحصیلی پرداخت و گفت: برخی والدین با اعمال فشار خواستار جهش تحصیلی هستند که این امر کاملا اشتباه می‌باشد و باید اجازه دهند که این موضوع از مجرای قانونی خود بگذرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان اظهار کرد: از یک‌هزار و ۸۲۱ دانش‌آموز استثنایی، ۲۰۲ نفر پیش‌دبستانی و یک‌هزار و ۶۱۹ نفر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۲۹۴ دانش آموز استثنایی عضو برنامه شاد بوده و ۳۲۵ نفر از این قشر به دلیل نداشتن امکاناتی از قبیل گوشی هوشمند و تبلت از خدمات برنامه‌های شاد بی‌بهره هستند که در این زمینه نیازمند ورود خیرین به این موضوع و مشارکت و مساعدت آن‌ها هستیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه خدمات توان‌بخشی هم به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، افزود: در این راستا،
۱۰۹ میلیون تومان برای ۲۵۰ پرونده دانش آموز استثنایی پرداخت شده و در حال حاضر ۱۱۴ دانش‌آموز در نوبت دریافت خدمات هستند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان خاطرنشان کرد: امروزه اجتماعی شدن آموزش و پرورش استثنایی ضرورت و نیاز جامعه است که باید با کمک اصحاب رسانه صورت گیرد.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا