معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: مهم‌ترین رسالت در استانداردسازی مصالح ساختمانی ایجاد امنیت جانی مردم است، زیرا عدم مقاومت در ابزار ساختمانی باعث به خطر افتادن جان مردم می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، گودرز امیری در جلسه شورای استاندارد استان لرستان اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت در استانداردسازی مصالح ساختمانی، ایجاد امنیت جانی مردم است، زیرا عدم مقاومت در ابزار ساختمانی باعث به خطر افتادن جان مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد بر فرآیند ساخت، کیفیت، مراحل تولید و آزمایش تیرچه نظارت کند، افزود: ناظر باید با حضور در محل کارگاه بر روند و کیفیت کار نظارت مستمر داشته و گزارشات مربوطه را به شهرداری و نظام مهندسی و اداره کل استاندارد ارائه دهد.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: مجموعه‌هایی که مجوز تولید ندارند باید هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف و کارگاه‌هایی که مجوز دارند باید به تجهیزات نرم‌افزاری و سیستم‌های طراحی مجهز شوند تا بتوانند براساس نیاز و نقشه سازه، طراحی‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اسناد پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های دولتی از حیث خرید کالا و خدمات مشمول استانداردهای اجباری است، گفت: در این زمینه بررسی لازم به عمل آید و در صورت تخلف موارد به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی منعکس شود.