استاندار لرستان گفت: پل «بلیلوند» خرم آباد با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و هزینه ۷۰ میلیارد تومانی تا اسفندماه امسال تکمیل و بهره برداری می شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از پل بلیلوندخرم‌آباد، اظهار کرد: احداث این سازه از مهمترین مطالبات مردم و عابران منطقه در سال های گذشته بوده و با وجودی که جزو مصوبات سفر رییس جمهور قرار نگرفته است اما اعتبار مورد نیاز آن به روش های مختلف تامین شد.

زیویار با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۵‌ درصدی پل بلیلوند از سال ۹۷ تا چند ماه پیش، عنوان کرد: طی حدود ۹ ماه کار مداوم و تزریق اعتبار به پروژه، اکنون دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصدی است.

وی ادامه داد: در صورتی که شرایط جوی اجازه دهد و بارندگی وجود نداشته باشد به دلیل اینکه اعتبار مورد نیاز طرح تامین است تا پایان امسال آماده بهره برداری و استفاده خواهد شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: طول این پل ۱۰۴ متر و عرض آن نیز ۱۴.۵ متر است که با بهره برداری از آن ساکنان بیش از ۵۰ روستای منطقه از جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

به گفته زیویار پل بلیلوند برای گردشگرانی که از این مسیر استفاده می کنند جزو جاده های میانبر محسوب می شود و عابران نیز به عنوان یک راه دسترسی اصلی از جنوب شهر به مناطق مرکزی خرم آباد از آن بهره مند خواهند شد که سهم بسزایی نیز در تقسیم ترافیک خواهد داشت.