استاندار لرستان با بیان اینکه این استان ر جایگاهی که استحقاق‌ دارد قرار نگرفته است، گفت: اعطای اختیارات ویژه به استان‌ها راهکار مناسبی در کمک به رفع مشکلات خواهد بود.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار شامگاه دوشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های مردم لرستان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: لرستان سرزمینی دارای ظرفیت‌ها و مولفه‌های بسیار برای پیشرفت است که در نوع خود کم‌نظیر هستند.

وی افزود: باید اذعان داشت لرستان علی‌رغم داشته‌ها و ظرفیت‌هایش در جایگاهی که استحقاق‌ دارد قرار نگرفته و امروز برای رسیدن به این جایگاه نیازمند تغییر است و این تغییر با تلاش، جدیت و توجه ویژه محقق می‎شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم این استان از دولت سیزدهم انتظارات بسیاری دارند، عنوان کرد: این انتظارات با کار جهادی دولتمردان، مسئولین، علما، روحانیون، نخبگان و هر کس در هر جایگاهی که مسئولیتی بر عهده دارد برآورده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس‌جمهور مصوبات امیدبخشی برای استان در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در استان گام اول را به خوبی برداشته و برخی پروژه‌ها مانند راه‌آهن، ساخت سدها و سایر پروژه‌های اقتصادی که برای لرستان مهم و حیاتی هستد، به خوبی توسط رئیس‌‌جمهور در این مصوبات لحاظ شدند.

زیویار ادامه داد: برای رفع مشکلات پروژه‌های استان لازم است تحول در نظام مدیریت، اجرایی شده و با تمرکز زدایی از رفت و آمدها به مرکز برای پیگیری پروژه‌ها کاسته شود و در واقع با دادن اختیارات به استان‌ها مشکلات رفع شود.

وی تاکید کرد: اعطای اختیارات ویژه به استان‌ها راهکار مناسبی در کمک به رفع مشکلات خواهد بود که اگر در سطح کشور اجرایی شود، می‌تواند تکمیل کننده گام‌های اولیه مجموعه دولت باشد.