نامدار صیادی | جابجایی مدیران از اختیاراتِ مدیر هر دستگاه است ، مدیران دنبال بهره وری بیشتر از نیروی انسانی در راستای گره گشائی از کار مردم هستند و خارج از بحث کارشناسی و کاربلدی و کارنابلدی ممکن است به نزدیکان خود و دوستان و همفکران خود بیشتراعتماد کنند. از آنجایی که مردم به شعارها […]

نامدار صیادی | جابجایی مدیران از اختیاراتِ مدیر هر دستگاه است ، مدیران دنبال بهره وری بیشتر از نیروی انسانی در راستای گره گشائی از کار مردم هستند و خارج از بحث کارشناسی و کاربلدی و کارنابلدی ممکن است به نزدیکان خود و دوستان و همفکران خود بیشتراعتماد کنند.

از آنجایی که مردم به شعارها و برنامه های آیت اله رییسی، رئیس جمهور محترم رای داده اند، قطعا از دولت انتظار می رود که این شعارهارا در عمل محقق سازند. بدون شک برای تحقق این برنامه مدیرانی کارآمدتر هستند که به این برنامه ها باور دارند.

ای کاش بحث کارشناسی و کارآمدی به سیاست گره نمی خورد اما سال هاست که تبدیل به یک رویه شده است و ناگزیر دولت محترم جدید هم ازاین رویه استفاده کرده است.

امیدواریم اولویت استاندار استفاده از نیروهای کارآمد، دلسوز، کاربلد و معتقد به برنامه های دولت باشد نیروهایی که گره از کارفروبسته ی مردم بگشایند تا مردم به تغییرات امیدوار بمانند.

با شروع تغییر مدیران که عمدتا با تغییر دولتها اتفاق می افتد و روندی طبیعی است کسانی پیدا میشوند که نگرانند و البته این افراد عمدتا در هر دولتی «مجاهدان شنبه» هستند! خیلی زود رنگ عوض میکنند چنین افرادی در دولت تدبیر و امید هم کم نبودند و همین افراد از مهمترین مولفه های عدم توسعه یافتگی جوامع هستند.

بعضی از این مجاهدان شنبه یا چندزیست های سیاسی پا را فراتر گذاشته و خود را میخ طویله طبیعت می دانند و این احساس در آنها تقویت شده که اگر مدیر نباشند کار مردم لنگ می ماند و چرخ توسعه متوقف می شود!!!

آنچه مسلم است جابجایی مدیران رخ میدهد لذا توصیه میکنم که خود را وابسته به صندلی مدیریت ندانیم و البته مدیریت ارشد استان هم انشاالله تسلیم سفارشات نخواهد شد و جایگاه ها را صرفا بر اساس توانمندی، ارشدیت، داشتن دانش،معتقد به برنامه های دولت و کارآمدی برای سیستم در راستای مسولیتها تعریف خواهد کرد.

به نظر می رسد بهتر است دست مدیران را باز بگذاریم تا براساس استنباط خویش تصمیم بگیرند ما کنشگران و کارشناسان بهتراست:
اعتقاد به جابه جایی ها را اعلام کنیم!
مرزبندی خود را با نیروهای چندزیست اعلام کنیم و برای توسعه ی استان خود را هزینه کنیم.
پست ها را برای توسعه ی استان بخواهیم!
چندزیستی و ابهام در مواضع و نفاق را از عوامل توسعه نیافتگی استان بدانیم!
اعلام کنیم به استاندار محترم که بدون داشتن پست هم می توانیم شما را کمک کنیم!
و اما:
۱_ امروز کشور و استان نیازمند همدلی و وحدت کلیه جریانات سیاسی و دلسوزان نظام و ایران با تکیه بر توان مردم است. بنابراین در این برهه نیاز است برای بازگشت فضای امید و تقویت اعتماد اجتماعی مایه بگذاریم و در عمل نشان دهیم تا شاید مردم مجددا، باورمان کنند. زیرا رفتار و گفتمان تک تک ما، اعتماد مردم را، تحت تاثیر قرار میدهد.
۲_به بهانه های مختلف خود را از مشورت های کارشناسی، دلسوزانه و خردورزانه محروم نکنیم

۳_ از صمیم قلب می خواهم که جناب دکتر زیویار و تیم مدیریتی ایشان در رفع مشکلات اقتصادی استان و تامین معیشت مردم و گشایش در زندگی آنها موفق باشند و در این ارتباط هرکاری و کمکی از دستمان برآید خود را موظف به انجام آن می دانیم.

 

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار