مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد افزایش یافته و بیش از کل خرید پارسال بوده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌الله بیرانوند از افزایش ۱۱۲ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و اظهار داشت:  تاکنون ۱۸۹ هزار و ۴۵۳ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است در حالیکه مجموع خرید پارسال ۱۲۳ هزار تن بود.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم در مدت مشابه سال گذشته ۸۹ هزار و ۳۰۰ تن بوده است افزود: پیش بینی های اولیه امسال برای خرید تضمینی معادل ۱۷۰ هزار تن گندم بود که با شرایط فعلی پیش بینی می شود این رقم تا ۲۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان تصریح کرد: ارزش گندم خریداری شده تاکنون ۲ میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان بوده که حجم عمده آن پس از ۱۱ تیر خریداری شده و تا این تاریخ۶۱۲ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

بیرانوند با بیان اینکه نرخ تضمینی برای خرید هر کیلوگرم گندم ۱۱۵ هزار ریال است ادامه داد: خرید تا اوایل مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می توانند محصول گندم مازاد خود را به ۳۷ مرکز خرید مستقر در سراسر استان تحویل دهند.