وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه این وزارت‌خانه در سال‌جاری به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار داشت: این درحالی است سالی که وزارتخانه را تحویل گرفتیم، کل بودجه یک‌هزار و دویست میلیارد تومان بود و اکنون حدود چهار برابر افزایش یافته است.

وی با تاکید به اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ارتقای مباحث فرهنگی، هنری و دینی دارد، افزود: سال ۸۴ اقتصاد کتاب کشور ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هشت هزار میلیارد ریال بود و سالی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد بودجه وزارتخانه ۳۰۰ میلیارد ریال بود در حالیکه طی این ۲ سال دولت کارهای مهمی برای حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سال گذشته ۱۱ فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران کردیم و متوسط هزینه ساخت هر فیلم ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیارد ریال بود از طرفی با توجه به آمار مبنی بر اینکه ۹۲ درصد جوان‌های ما موسیقی گوش می دهند برنامه ریزی راهبردی برای تناسب ذایقه ها با زیست بوم فرهنگی اسلامی در دستور کار بوده و هست.

وی با اشاره به ساخت سمفونی ویژه شهدا برای کنگره شهدای کشور تصریح کرد: دولت سیزدهم سالانه مجوز ۱۱۰ هزار جلد کتاب داده و از یک وزارتخانه تنظیم گر و نظارتی به برنامه ریز و توسعه فرهنگی تبدیل شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: شعار محوری وزارت در دولت را نهضت بازگشت به مساجد گذاشتیم و در این راستا بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۷۰ شهر محروم را در کانون های فرهنگی هنری آموزش دادیم.