رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۸۵ هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت تاکنون در استان درو شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید عماد شاهرخی در سخنانی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۸۵ هزار تن گندم در استان درو شده است، اظهار داشت: این میزان برداشت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت گندم، مجموع رشد برداشت نسبت به سال قبل ۳۰ درصد باشد.

وی با اشاره به افزایش سه درصدی بارندگی سال زراعی جاری نسبت به پارسال، افزود: این رقم چندان قابل توجه نیست در صورتیکه ۵۰ روز موثر نیز، بارندگی در استان رخ نداده بنابراین رشد تولید گندم در استان با تلاش کشاورزان و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی در راستای نظارت های مستمر و ارائه خدمات به کشاورزان محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: با توجه به تاکید استاندار لرستان مبنی بر تدوین الگوی کشت سال آینده استان بر مبنای کار علمی و دانش بنیان، مدیران جهاد کشاورزی باید از هم اکنون نسبت به این مهم اقدام کنند تا الگوی کشت هر منطقه با توجه به ظرفیت های موجود از جمله وضعیت آب و خاک و ارقام مناسب تهیه شود.

وی گفت: بنابراین برای سال زراعی آینده باید، ارقام کشت با توجه به ظرفیت هر منطقه، متناسب با تاریخ کشت و میزان آب مورد نیاز در یک بسته علمی تدوین شود تا در صورت بروز خشکسالی و یا سایر مشکلات، با برنامه و زمان بندی نسبت به کشت محصولات جایگزین اقدام گردد.