مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: شهرستان ازنا طی شب گذشته تاکنون با دمای هوای ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین شهر لرستان بوده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهروز مرادپور ظهر امروز با اشاره به ثبت کمینه و بیشینه دمای هوا در ایستگاه های هواشناسی لرستان بیان کرد: میانگین دمای هوای خرم آباد نیز از دیشب تاکنون منفی سه درجه سانتیگراد، رومشکان منفی ۳.۲ درجه، کوهدشت منفی چهار، سپیددشت منفی ۲، الشتر منفی ۱۰، شول آباد منفی ۹.۵، نورآباد منفی ۹.۹ ، بروجرد منفی ۷.۴، سیلاخور منفی ۸.۸، دورود منفی ۷.۵ و الیگودرز منفی ۱۳.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از امشب دماهای کمینه در لرستان افزایش پیدا خواهد کرد اظهار داشت: در این مدت پلدختر با دمای هوای ۱۲.۲ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین شهر استان ثبت شده است.

بارش برف در پنج شهرستان لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان نیز گفت: هم اکنون در شهرهای نورآباد، الیگودرز، ازنا، دورود، و بروجرد شاهد بارش برف هستیم.

مهدی پازوکی افزود: بارش باران در دیگر مناطق استان باشدت و ضعف ادامه دارد اما با این وجود، تمام محورهای اصلی و روستایی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی اظهار داشت: به علت بارش برف و یخبندان، امروز شنبه مدارس مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و مهدهای کودک شهرستان های ازنا، الیگودرز، نورآباد و سلسله تعطیل شده است.

به گفته هواشناسی لرستان سامانه بارشی فعال از امروز تا فراد ظهر در استان علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید، بارش باران و گاهی رعد و برق را برای مناطق مختلف استان خواهد داشت و فعالیت آن در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.