مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: اعتقاد قلبی دارم که بخش کشاورزی به تنهایی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را برای نظام تقویت کند و نقش اساسی در این زمینه ایفا کند.

به گزارش میرملاس‌خبر، هوشنگ محمدی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم «اقتدار غذایی» را در ذهن برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران نهادینه کنیم دِین خود را به بخش کشاورزی ادا کرده‌ایم.

وی افزود: ما امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از اقتدار نظامی عبور کرده‌ایم و برای رسیدن به اقتدار غذایی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز ما در دنیا و کشورهای همسایه در حوزه اقتدار نظامی حرف برای گفتن داریم، مطرح کرد: قطعا در حوزه غذایی و امنیت پایدارغذایی نیز حرف برای گفتن داریم زیرا برنامه تحولی دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی بحث «اقتدار غذایی» است.

وی با تاکید به اینکه « اقتدار غذایی» باعث ایجاد امنیت غذایی پایدار، ارزآوری و ایجاد شغل پایدار می‌شود، تصریح کرد: اقتدار نظامی در کنار اقتدار غذایی «امنیت ملی» کشور ما را رقم می‌زند.

محمدی با اشاره به نقش استان لرستان در تامین امنیت پایدار غذایی، گفت: همه باید کمک کنند حق این استان گرفته شود و برش استانی برنامه تحولی دولت سیزدهم در بخش کشاورزی در لرستان تدوین شود.

وی ادامه داد: استان لرستان در حوزه حبوبات دارای رتبه اول کشور است به همین دلیل نگاه برنامه‌ریزان برای لرستان یک نگاه ملی است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید به اینکه همه باهم باید برای تحقق امنیت غذایی کشور تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف به خودکفایی و خوداتکایی برسیم.

وی با اشاره به تولید بیش از ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور، گفت: این میزات تولید نتیجه تلاش کشاورزان و مهندسین کشاورزی است اما برای تحقق امنیت غذایی پایدار کافی نیست.

محمدی با بیان اینکه ۴.۵ میلیون تولیدکننده فعال در بخش کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: فعالان حوزه کشاورزی همه تولیدکننده هستند و برای تأمین سفره ۸۵ میلیون نفر ایرانی تلاش می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تنظیم بازار به همکاران ما محول شده است باید عدالت در جهاد کشاورزی هم برای تولیدککنده و هم برای مصرف‌کننده برقرار شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نگاه ما به حوزه کشاورزی باید تحول‌گرایانه باشد، یادآور شد: در مسیر فعالیت تولیدکنندگان بخش کشاورزی مانع‌زدایی کنیم و پشتیبان آنان باشیم.

وی گفت: اعتقاد قلبی دارم که بخش کشاورزی به تنهایی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را برای نظام تقویت کند و نقش اساسی در این زمینه ایفا کند و امیدوار هستیم در یک برنامه تحولی این اتفاق رقم بخورد.

محمدی با تاکید به اینکه ما به خاطر فعالیت تولید کنندگان کشاورزی صاحب این میز و تریبون هستیم و خود را خادم تولید کنندگان می‌دانیم، تصریح کرد: باید کرامت انسانی در جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد زیرا تولیدکنندگان حوزه کشاورزی ولی نعمت ما در عرصه تولید هستند.

وی با بیان اینکه می‌توان باعلم پشتیبان بسیاری از کارها را انجام داد، بیان کرد: با حرکت مبتنی بر علم می‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و کرامت انسانی را برای مصرف کننده هم حفظ کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: امروز می‌بینیم که می‌شود کرامت مردم را حفظ کرد و کالای اساسی خانوار را جلوی در خانه به مردم تحویل دهیم و در شهرهای بزرگ این اتفاق افتاده است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه در انتخاب ریاست جدید جهاد کشاورزی استان لرستان خیلی از موارد را مدنظر قرار دادیم، تصریح کرد: شاخصه‌های مختلفی از جمله نگاه راهبردی، مقبولیت عمومی، توان حله مسئله‌های بخش کشاورزی و امیدوار بودن به تحولات، پاک دستی و فساد ستیزی و غیره را داشتیم  که همه گزینه‌های مطرح شده هم این لیاقت و شایستگی را داشتند اما در نهایت به آقای شاهرخی رسیدیم که از جنس مجموعه سازمان هم هستند.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی