فرماندار خرم‌آباد گفت: باید برای بکارگیری بهبودیافتگان موادمخدر در این شهرستان برنامه‌ریزی جدی شود تا زمینه‌ اشتغال آن‌ها فراهم شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، جعفر طولابی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌آباد در خصوص وضعیت جمع‌آوری معتادان متجاهر و صیانت و اشتغال‌زایی خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد، اظهار داشت: باید هم در بحث آموزش مهارت‌های فنی‌و‎حرفه‌ای و هم برای اشتغال آن‌ها برنامه اساسی داشته باشیم و دستگاه‌های متولی باید راهکارهای ارائه دهند تا مشکل افراد بهبودیافته از اعتیاد حل شود.

وی افزود: البته در این زمینه باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و تشکل‌های مردم‌نهاد می‌توانند دراین رابطه کمک جدی کنند.

فرماندار خرم‌آباد درباره بحث نگهداری، آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای و اشتغال افراد بهبودیافته موادمخدر پس از بازگشت به جامعه، بیان کرد: اگر این کار انجام نگیرد فعالیت‌های درمانی بیهوده و همه زحمات هدر می‌رود.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر است، چون حضور این افراد در سطح معابر و خیابان‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی، روانی، بهداشت و سلامت حایز اهمیت بوده و پیامدهای ناگواری را بدنبال دارد بنابراین باید متناسب با ظرفیت‌های موجود جمع‌آوری شوند.

طولابی با تاکید به اینکه موادمخدر موضوعی فراگیر و عمومی است، تصریح کرد: متاسفانه اعتیاد به عنوان یک پدیده شوم همه جامعه ما را در معرض تهدید قرار داده و آثار زیان‌باری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و بهداشت وسلامت و جرایم امنیتی به‌دنبال دارد.

وی مهم‌ترین راه مقابله با پدیده موادمخدر را شناخت جامعه نسبت به پیامدها و  پیشگیری و فرهنگ‌سازی دانست و مطرح کرد: باید همه کمیته‌ها به ویژه کمیته فرهنگی این شورا نسبت به این موضوع بیشتر توجه داشته باشد.

فرماندار خرم‌آباد درباره کمپ‌های غیرمجاز در این شهرستان گفت: برخی کمپ‌ها پس از پلمب فک پلمب می‌شوند که این اقدام نیز جرم است و باید با قاطعیت با این مراکز برخورد و مراکز و کمپ‌های غیرمجاز تعطیل شوند.