مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۱ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی جهانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر ۳۱ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری  است، اظهار داشت: این تعاونی ها ۵۷۴ نعر عضو دارند و با افتتاح آنها زمینه اشتغال ۲۸۴ نفر ایجاد خواهد شد.

وی افتتاح مرکز کارآفرینی، نواختن زنگ کارگر، برگزاری اردوی جهادی تخصصی کار و دانش، جشنواره امتنان از تعاونی های برتر، تقدیر از کارآفرینان سلامت محور و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از جمله برنامه های دهه فجر در استان برشمرد و افزود: میانگین رسیدگی به پرونده های شکایتی کار و کارفرما در استان از ۹۰ روز به ۳۰ روز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: ۹ هزار و ۲۰۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی امسال در استان ثبت شده که تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ رای صادر و ۲۳ درصد پرونده ها نیز به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ( وام ارزان اشتغالزایی) افزود: سهم استان از این رقم ۱۰۸ میلیارد تومان است که وارد مرحله ثبت سامانه شده و آماده پرداخت به متقاضیان در راستای تولید و اشتغال است.

جهانی همچنین سهم لرستان از تسهیلات مشاغل خانگی در اعتبارات ۱۴۰۱ را ۱۰۸ میلیارد تومان برشمرد و توضیح داد: ۲ هزار و ۲۱ طرح به بانک های عامل معرفی و تاکنون ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است همچنین پرداخت مابقی تسهیلات ادامه دارد و امید می رود تا پایان امسال، بخش قابل توجهی از این رقم به متقاضیان اعطا شود.