مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۱ طرح آموزشی در این استان همزمان با دو هزار فضای آموزشی سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش میرملاس‌خبر، یونس بهاروند ایرانیا صبح امروز در حاشیه آئین بهره‌برداری  از طرح‌های آموزشی استان لرستان، اظهار داشت: ۹۱ طرح آموزشی در این استان همزمان با دو هزار فضای آموزشی سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح‌های آموزشی در قالب ۲۸۲ کلاس درس و زیربنای ۳۲ هزار و ۷۴ متر مربع همزمان در سال تحصیلی جدید افتتاح و بهره‌برداری شدند، افزود: از این مجموع تعداد ۵۳ طرح در قالب طرح «شهید پناهی» احداث شده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه اکنون ۱۸۷ طرح آموزشی در قالب ۶۷۰ کلاس درس در استان در حال احداث است، عنوان کرد:  تلاش می شود با وجود کمبود اعتبارات این طرح‌ها تکمیل و بهره‌برداری شوند.

وی با تاکید به اینکه به اینکه ۵۰ درصد مدارس استان براساس شناسنامه مستحکم، ۲۸ درصد تخریبی و ۲۲ درصد نیازمند مقاوم سازی هستند ، ادامه داد: با اجرای طرح “شهید پناهی”در مناطق محروم و روستایی لرستان ۱۶۸ طرح آموزشی در این استان اجرا می شود.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح ها ۱۰۳ طرح در دست اجراست که تا پایان مهرماه سال جاری حدود ۷۷ طرح تحویل آموزش و پرورش می شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۰۰ طرح در ۱۰۰ روستای استان غیر از دیگر طرح های عادی بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان اظهار داشت: همچنین در حوزه تجهیزات فضاهای آموزشی استان ۲۰۰ میلیارد ریال تامین شده که از این میزان ۳۵ میلیارد ریال به هنرستان ها اختصاص یافته است.