رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس مصوبات دولت دوازدهم قرار است تا پایان امسال ۲۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری در سراسر کشور تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، سعید اوحدی در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات دولت دوازدهم قرار است تا پایان امسال ۲۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگری در سراسر کشور تامین شود، بیان کرد: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای با وزیر راه و شهرسازی منقعد و مدل و مسیر این طرح تعیین شده است و با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان‌های مختلف وجود دارد تفاهم‌نامه اجرای آنها به امضا می‌رسد.

وی افزود: امروز تفاهم‌نامه ایجاد ۳۰۰۰ مسکن جامعه ایثارگری در استان لرستان منعقد شد که بر اساس جدول زمان‌بندی تهیه شده توسط بنیاد شهید در کارگروه مسکن، تا پایان سال حدود ۳۰ هزار مسکن را تامین خواهیم کرد.

اوحدی ادامه داد: این ۳۰ هزار مسکن با تمام مساکنی که در طول ۱۵ سال اخیر تامین شده برابری می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یک تفاهم‌نامه در زمینه اشتغال برای جامعه ایثارگری منعقد شده است، اظهار کرد: موضوع اشتغال مخصوصا در شرایط فعلی با وجود ویروس کرونا، در برخی حوزه‌های خدماتی دچار چالش شده است.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه نیز اتفاق بزرگی است که طبق آن ۲۵۰۰ شغل با تفکیک خوداشتغالی، کارآفرینی، بخش خصوصی و … در استان تعریف شده و قرار است کارگروهی مشترک برای پیگیری و انجام آنها تشکیل شود.

اوحدی تصریح کرد: در این رابطه قرار است ابلاغیه‌ای جهت محقق شدن این تفاهم‌نامه‌ها زده شود تا از جامعه ایثارگری برای همکاری و پیگیری آنها استفاده شود.

وی در ادامه به مطالبات ایثارگران اشاره کرد و گفت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه بخش عمده‌ای از مطالبات سنگین سالیان گذشته ایثارگران که مغفول مانده بود پرداخت شده‌ است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همچنین مصوب شده است که تا پایان عمر این دولت، مطالبات آنها به طور کامل پرداخت شود و در حال حاضر نیز بخش عمده‌ای از آن تسویه شده است.

وی با اشاره به موضوع ماده ۳۸ خاطرنشان کرد: علی‌الحساب مبالغی برای افراد واریز شده است.

اوحدی اظهار کرد: این ماده سه ضلع دارد که بنیاد شهید یکی از آنها بوده و بر اساس آمار می‌بایست پرداخت‌ها را انجام بدهد؛ تامین اعتبار وظیفه ضلع دیگر یعنی سازمان برنامه و بودجه است و ستاد نیروهای مسلح نیز به عنوان ضلع بعدی کار صدور احکام را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تامین اعتباری که از سوی برنامه و بودجه انجام شده و آمار و ارقام موجود در بنیاد شهید، آمادگی پرداخت وجود دارد. همچنین به محض صدور احکام توسط نیروهای مسلح مابه‌التفاوت آنها نیز ظرف هفته آینده پرداخت می‌شود که اتفاق بزرگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با وزارت صمت، افزود: یک تفاهم‌نامه دیگر هم با وزارت رفاه در شرف امضا است که نهایتا منجر به رفع موانع و مشکلات اشتغال و درمان جامعه ایثارگری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ساماندهی گلزارهای دو شهرستان خرم‌آباد و بروجرد، اظهار کرد: بنا است به هر میزانی که استان منابع تامین می‌کند بنیاد شهید نیز اعتبار بیاورد که مشکلات موجود رفع شوند.

اوحدی همچنین به بحث سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر نیز اشاره کرد و گفت: ظرف هفته آینده هیئتی برای بررسی پروژه این سازمان در استان به اینجا آمده تا تاخیری که در روند اجرایی ایجاد شده پیگیری و برطرف شود.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا