معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید به اینکه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی جرم است، گفت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، هر اقدامی در جهت ایجاد تجمع غیرقانونی جرم تلقی می‌شود و باید در این رابطه قانون اعمال شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمود ثمینی شامگاه یکشنبه در جلسه قرارگاه انتخاباتی امام علی(ع) که با موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال گذشته نمونه یک انتخابات موفق بود که با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، شورای تأمین و ستاد امنیت انتخابات استان همراه بود.

وی افزود: برگزاری جلسات مستمر و آسیب‌شناسی انتخابات از اقدامات مهمی بود که نتیجه آن در انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ۹۸ کاملاً مشهود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به برگزاری انتخابات با وضعیت سفید لرستان در سال گذشته، تصریح کرد: بسیار مهم است که از تجربه انتخابات قبلی استفاده شود و هماهنگی‌های لازم برای انتخابات پیش رو به وجود آید.

وی با تاکید به اینکه مسئولیت امنیت و نظم انتخابات و جامعه بر عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: دیگر دستگاه‌های اجرایی به عنوان همکار این نهاد شناخته می‌شوند.

ثمینی به عملکرد قابل قبول نیروی انتظامی استان در انتخابات سال گذشته اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم ضعف‌های انتخابات قبلی شناسایی و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر اقدام برخی از افراد در خصوص آغاز تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا واصل شده که با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، هر اقدامی در جهت ایجاد تجمع غیرقانونی جرم تلقی می‌شود و باید در این رابطه قانون اعمال شود.