در مراسمی از " واحد تقی‌زاده " هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی و موسیقی استان لرستان تجلیل شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، در مراسمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری و سینمایی اداره کل از ” واحد تقی‌زاده ” هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی و موسیقی استان تجلیل شد.

احمدحسین فتایی در ابتدای این مراسم که به همت انجمن موسیقی استان برگزار گردید، ضمن تسلیت شهادت امام زین العابدین(ع)، اظهار داشت: در طی هشت ماه گذشته و به دنبال شیوع ویروس کرونا، برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی به شکل مرسوم آن ممکن نشد، اما با بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی توانستیم برنامه‌های متنوع بسیاری را به اجرا درآوریم.

وی افزود: تکمیل بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید توسط انجمن های فرهنگی و هنری در اولویت قرار گیرد، و اطلاعات به روز، گویا و مجزا می تواند برنامه ریزی در این خصوص را تسهیل نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا خسارات بسیاری را به حوزه ی فرهنگی و هنری وارد آورد که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توانستیم بخش مهمی از این خسارت ها را در قالب تسهیلات حمایتی کرونا ( سامانه کارا ) جبران نموده و رتبه ششم کشور را بدست آوریم.

وی با اشاره به نقش پررنگ و موثر اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در ایجاد آگاهی، نشاط و همدلی اجتماعی در خصوص مقابله با بیماری کرونا، خاطرنشان شد: در خصوص بازگشت به روال سابق و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری، تابع تصمیمات ستادهای ملی و استانی و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، اما هنرمندان و فعالان فرهنگی استان باید با تمام توان خود را برای شرایط پسا کرونا مهیا سازند.

براساس این گزارش در پایان این مراسم که با حضور سرپرست و اعضای هیات مدیره انجمن موسیقی استان و جمعی از هنرمندان پیشکسوت استان برگزار شد از ” واحد تقی‌زاده ” طراح پوستر و کاور بسیاری از آثار، آلبومها و کنسرت‌های موسیقی هنرمندان استان و همچنین سازنده مجموعه مستند « ایل سِرو » ( روایتگران موسیقی بالاگریوه ) تجلیل بعمل آمد.