مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث هتل در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر، عطا حسن‌پور در سخنانی از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احداث هتل در استان خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار به طور عمده برای هتل‌های شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه هتل‌های بام خرم‌آباد و آبشار الیگودرز ۷۰ میلیارد تومان جداگانه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت خواهند کرد، افزود: امسال نیز هشت هتل دیگر برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند تا با ساخت این هتل‌ها ۲ هزار تخت به ظرفیت تخت‌های اسکان مسافر در استان افزوده شود و به چهار هزار مورد برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به صدور مجوز شش اقامتگاه بوم‌گردی لرستان، عنوان کرد: این اقامتگاه‌ها تا پیش از این هشت مورد بوده است که در آینده نزدیک به ۱۴ مورد افزایش خواهد یافت و باتوجه به گردشگرپذیر بودن استان، ۱۰ اقامتگاه دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند.

وی تصریح کرد: لرستان با داشتن تنوع زیست محیطی و آب و هوایی هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف می باشد و روند افزایش گردشگرپذیری استان موجب پیگیری جدی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساخت هتل‌ها شده است.